peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem

Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem

12.06.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Kompaktní Peugeot 308 prošel již druhou modernizací. Ta se týká především vybavení, které mu dosud chybělo: dostal digitální i-kokpit, který je poznávacím znakem ostatních modelových řad značky. Rovněž uvádí na trh novou strukturu nabídky, která přijde i do ostatních modelů.
Druhá generace kompaktního modelu 308, vytvořená na platformě PSA EMP2, se představila v roce 2013 a roku 2017 prošla decentní modernizací vzhledu - tak úspěšný model nepotřeboval radikální proměnu. Navzdory pokročilému věku 308 působí velmi moderně. Ve snaze udržet si konkurenceschopnost proti modelům nové generace jiných značek Peugeot pro modelový rok 2021 model 308 inovoval především s ohledem na stále více se rozšiřující digitalizaci ovládacích a informačních prvků.
 
Nejdůležitější novinkou pro pětidveřový hatchback a kombi SW je digitální i-Cockpit. Dosavadní analogové displeje vytvořily prostor pro 10“ HD displej s grafickým uspořádáním již známým z nových generací 208 a SUV 2008. Ve středové konzoli je také nový dotykový displej. Informační systém podporuje integraci chytrých telefonů funkcí Mirror Screen, obsahuje 3D navigační systém, možnost hlasových příkazů atd.
 
Navenek se 308 prakticky nezměnil s výjimkou zavedení nového laku Vertigo Blue a dvou nových designů kol 16“ a 18“. Připraven je i rozšířený výběr asistenčních systémů s adaptivním tempomatem s automatickým ovládáním vzdálenosti a aktivní podporou pro navádění v jízdním pruhu.
 
Nabídka motorů sestává ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů: 1,2 l PureTech s 81 kW (110 k) nebo 96 kW (130 k) a 1,5 l BlueHDi se 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). Vrcholem nabídky je hot hatch 308 GTi poháněný turbomotorem 1,6 l s výkonem 193 kW (263 k) a točivým momentem 340 N.m.
 
Peugeot 308 je prvním zástupcem nové tříúrovňové struktury nabídky modelové řady Active, Allure a GT, z nichž každá nabízí další doplňkovou výbavu označovanou jako Pack. Nabídka má mít podle Peugeotu čitelnější strukturu.
 
Vozy Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se budou vyrábět ve francouzské továrně v Sochaux.
 
  • Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem
  • Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem
  • Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem
  • Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem
  • Peugeot 308 - mírné oživení s digitálním i-kokpitem