name | autoweek.cz

Peugeot 308 s novými motorizacemi

Peugeot 308 s novými motorizacemi

12.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Modernizovaný Peugeot 308 nově nabídne motory PureTech 130 S&S a 1,5 BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 nejnovější generace. Peugeot 308 GT dostal nový motor PureTech 225 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Samočinná převodovka EAT8 s ovládáním Shift and Park by wire, která byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou firmou Aisin a představena s Peugeotem 308 GT BlueHDi/132 kW (180 k) S&S, je nyní k dispozici i u motorů BlueHDi/96 kW (130 k) S&S, PureTech/96 kW (130 k) S&S a PureTech/165 kW (225 k) S&S. Tato nová generace převodovek je určená pro motory splňující normu Euro 6.2 a umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %.
 
Výhody nové převodovky EAT8 oproti převodovce EAT6 jsou přechod ze 6 na 8 převodových stupňů, snížení hmotnosti o 2 kg a automatický přechod do režimu Neutrál (freewheeling) při rychlosti od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Spuštění automatického přechodu je možné, pokud není zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.
 
Měkčí přenos točivého momentu zajišťuje potěšení z jízdy jakoukoliv rychlostí. Automatické ovládání převodovky Shift and Park by wire funguje plynule. Standardně se ovládá ovladači na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.
 
Pure Efficiency: motory využívající špičkové inovace
Norma Euro 6.2, která platí od září 2017, nařizuje, aby emise oxidů dusíku (NOx) motorů nepřesáhly v reálných podmínkách 2,1krát emise zjištěné v testovacích zkušebnách. Skupina PSA se u těchto motorů dobrovolně zavázala již nyní používat koeficient 1,5, který bude povinný až v roce 2020.
 
Turbodiesel 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k) S&S dosahuje větší točivý moment již v nižších otáčkách a ve vysokých si zachovává výkon na úrovni dvoulitrů. Úspora paliva je oproti motoru BlueHDi 120 k S&S 4–6 %, a to díky zmenšení objemu válců, novému vysoce účinnému výměníku EGR a novému systému spalování, jehož geometrii si Peugeot nechal patentovat (jde o systém použitý u vozu Peugeot 908 HDi, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans).
 
Motor 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k) S&S používá nový systém zachytávání NOx se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) 2. generace a filtr pevných částic (DPF) umístěný v bezprostřední blízkosti motoru. Umístění otvoru pro plnění kapaliny AdBlue do víka palivové nádrže výrazně usnadnilo údržbu. 
 
Zážehový motor PureTech/96 kW (130 k) S&S dosahuje oproti předchozím verzím úsporu spotřeby o přibližně 4 % díky optimalizaci účinnosti s vysokou úrovní recirkulace výfukových plynů, vysokotlakému přímému vstřikování 20-25 MPa (200–250 bar), snížení tření a optimalizaci činnosti turbodmychadel.
 
Zážehové motory PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S jsou vedle třícestného katalyzátoru pro redukci emisí CO2, NOx a HC (nespálené uhlovodíky) opatřeny i filtrem pevných částic GPF (Gazoline Particle Filter).
 
Modernizovaný Peugeot 308
Modernizovaný Peugeot 308 nabízí motory PureTech S&S 130 k EAT8 a BlueHDi 130 k S&S EAT8 u verzí výbavy Active, Allure a GT Line. Nový motor PureTech 225 k S&S EAT8 doplňuje nabídku motoru BlueHDi 180 k S&S EAT8 pro verzi GT. Budou k dispozici ve verzích hatchback a SW od dubna 2018 (BlueHDi 130 k S&S EAT8 a PureTech 225 k S&S EAT8) resp. května 2018 (PureTech 130 k S&S EAT8).
 
Akční ceny
Pětidveřový hatchback Peugeot 308 má v rámci aktuální prodejní akce základní cenu za verzi Active 1,2 PureTech 110 S&S Man5 380 000 Kč. Nová verze Active PureTech S&S 130 k EAT8 přijde na 465 000 Kč. Kombi 308 SW je o 15 000 Kč dražší.