name | autoweek.cz

Peugeot slavil úspěšný rok s novým modelem

Peugeot slavil úspěšný rok s novým modelem

12.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot v České republice bilancoval úspěšný prodejní rok 2011. Nově uvedené modely přispěly k navýšení prodeje značky o 8 %. Současně s tím byl představen modernizovaný Peugeot 107 z kolínské automobilky TPCA.

V roce 2011 si automobilový trh v České republice udržoval stabilní trend. Prodej značky Peugeot vzrostl o 8 % proti roku 2010 na 8825 přihlášených vozů. S tržním podílem 4,73 % si Peugeot ČR udržel šestou pozici.
Výrazného úspěchu bylo dosaženo také v kategorii užitkových vozů, kde značka posílila podíl a s 11,31 % trhu LUV zaujala čtvrté místo. Oproti roku 2010 vzrostl prodej užitkových vozů Peugeot v ČR o 20,8 %.
Navzdory celkovému poklesu prodeje minivozů o 30 % bylo u nejmenšího modelu Peugeot 107 z české produkce dosaženo nárůstu o 8 % oproti předcházejícímu roku a předčil tak ostatní vozy vyráběné v kolínské továrně TPCA. V segmentu malých vozů hraje hlavní roli Peugeot 207. Tento nejprodávanější vůz značky (2000 přihlášených vozů) tvoří téměř čtvrtinu celkového prodeje. Přestože se nachází v konečné fázi produktového života, podařilo se v loňském roce zajistit nárůst oproti předcházejícímu období a udržet se v první desítce segmentu. Obchodní nabídky zlákaly hlavně příznivce praktické verze SW, jejíž podíl vzrostl na 45 % ze 32 % v předcházejícím roce. V první polovině letošního roku se očekává nového modelu Peugeot 208.
Pozici druhého nejprodávanějšího vozu značky Peugeot obhájil model 308, který vloni prošel modernizací a dostal mikrohybridní technologii e-HDi (tj. Stop&Start nové generace). Na celkovém počtu prodaných vozů Peugeot v ČR v roce 2011 se podílel jednou pětinou.
Ve stejném segmentu bojovaly o přízeň zákazníků také modely Peugeot 3008, Partner a zejména pak 5008. Tento oblíbený rodinný vůz dosáhl 775 přihlášených vozů a získal pozici třetího nejprodávanějšího osobního vozu Peugeot v ČR. Dvojice 3008/5008 potvrdila svůj celosvětový úspěch dalším nárůstem. Kapacita výroby je stále na maximu. Začátkem letošního roku bude na český trh uveden také Peugeot 3008 HYbrid4 - první hybrid s turbodieselem na světě.
Ambiciózní očekávání splnil i nejvýznamnější nově uvedený model Peugeot loňského roku - 508 ve verzích sedan a SW s počtem 525 přihlášených vozů. Další posílení se očekává po uvedení novinky letošního roku 508 RXH, která spojí hybridní pohon s turbodieselem.
Do světa elektromobility vstoupil první Peugeot nové generace i0n a stal se druhým nejprodávanějším elektromobilem roku 2011 na českém trhu.
I užitkové vozy Peugeot si vedou dobře, zejména největší model Peugeot Boxer, který s 918 přihlášených vozů postoupil ze čtvrté na druhou příčku ve svém segmentu. Celkově je Peugeot Česká republika v kategorii lehkých užitkových vozů na 4. místě s 1 652 prodanými vozy a tržním podílem 11,31 %.
Úspěch zaznamenal Peugeot v ČR i na poli spokojenosti zákazníků, která dle výsledků anket v roce 2011 výrazně rostla, a to jak v oblasti prodeje nových vozů, tak poprodejního servisu.
V roce 2011 dynamika prodeje Peugeotu po čtyřech letech útlumu znovu překročila nárůst trhu. Cíl Peugeotu pro následujících 12 měsíců je tento prodejní trend udržet, překročit v celkovém součtu osobních a užitkových vozů hranici podílu na trhu 5 % ale současně zachovat rentabilitu.
Nástroji k splnění těchto cílů budou atraktivní nové produkty, zejména pak Peugeot 208 a vozy vybavené inovativní hybridní technologií Peugeot 3008 HYbrid4 a 508 RXH, atraktivní speciální série např. u modelů RCZ či 5008, rozvoj prodejní sítě (má být mj. otevřeno sedm nových poboček, jako první v Trutnově a Brně) a nové služby a opatření vedoucí k zvyšování spokojenosti zákazníků.

První novinkou Peugeotu v letošním roce se stal modernizovaný model 107, který se v Chvalské tvrzi představil současně s jeho světovou premiérou na autosalonu v Bruselu. Představení se odehrálo za účasti vedení TPCA.
Výkonný vicepresident Patrick Le Guyader novinku představil: \"Na voze bylo změněno 680 dílů, přičemž 350 dílů je zcela nových. Vývoj vozu začal na podzim roku 2009 a do kolínské továrny bylo v souvislosti s modernizací vozu investováno 300 milionů Kč. Změny se dotkla 40 % pracovních pozic ve výrobě. Musely být vyrobeny nové formy, protože je zcela nová kapota a v podstatě celá příď vozu. Současně s úpravami vozu byla zvýšena automatizace výroby.\"
Peugeot 107 se prodává ve 48 zemích a je čtvrtým nejprodávanějším modelem značky v Evropě. Na jeho velkém prodejním úspěchu měly nemalý podíl i akční verze - čtyři podoby Urban move (ty představovaly dokonce 15 % celkového objemu prodeje), GT, Sportium nebo Black&Silver. V roce 2010 se objevila i speciální série 50 kusů Chic&Charme určená jen pro český trh.  V tomto osvědčeném trendu se bude pokračovat. Proto se připravuje varianta Envy, se vzhledem oživeným polepy a se speciální výbavou orientovaná především na ženy. Ženy představují asi 65 % kupujících modelu 107. Peugeot k nim chce nalákat i více mladých mužů. Tomu bude uzpůsobena i komunikace tohoto modelu. Pod označením 107 experience se objevuje na Youtube i na Facebooku.
Modernizovaný Peugeot 107 se začne vyrábět během února a první zákazníci jej dostanou v březnu. I nadále bude k dispozici ve dvou verzích karoserie a dvou úrovních výbavy. Základní cena třídveřové verze bude 203 900 Kč, zatímco nejprodávanější varianta Active s pěti dveřmi, rádiem, mlhovkami a klimatizací přijde na 245 400 Kč. Verze s robotizovanou převodovkou 2-Tronic bude o 15 000 Kč dražší. Peugeot chce s modernizovaným 107 udržet stejný objem prodeje jako v roce 2011, tedy kolem 400 kusů, byť jeho podíl na trhu vzhledem k příchodu Škody Citigo poklesne.
Podrobněji jsme nový Peugeot 107 představili zde.