name | autoweek.cz

Peugeot uvedl na český trh crossover 2008

Peugeot uvedl na český trh crossover 2008

22.06.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Městský crossover Peugeot 2008 je připraven získávat zákazníky i v České republice. Snadno se ovládá, je praktický a ač nenabízí pohon všech kol, poskytuje možnost opustit zpevněné cesty. Do prodeje přichází posílen vstupním bonusem, takže s velmi příznivou cenou.

Peugeot 2008 je přes svůj robustní vzhled pouze 4159 mm dlouhý a s rozvorem náprav je 2537 mm velmi obratný. Vyšší stavba vozu vytváří prostornější kabinu s možností větší modularity i pohodlí než je u malých vozů obvyklé. Objem zavazadlového prostoru je 360 l, z toho 22 l je pod podlahou. Sklopením zadních asymetricky dělených sedadel se zvětší na 1194 l.

Peugeot 2008 je předurčen především pro pohyb ve městě, ale bezpečně jezdí i mimo něj, a to nejen po silnicích. Se zvýšenou světlou výškou 160 mm, ochranným prvkům na spodku vozu a díky protiprokluzovému systému Grip Control je připraven i na překonávání nástrah nezpevněných cest a jízdě při zhoršených klimatických podmínkách.

Systém Grip Control pro zlepšení činnosti protiprokluzového systému využívá elektronické prvky, jimiž je již vůz vybaven, a nepotřebuje žádné další mechanické díly.

Řidič může ovladačem na středové konzoli kromě standardního režimu zvolit si režim Standard, nebo nastavit jeden z režimů v nabídce přizpůsobující reakce protiprokluzového systému danému terénu: Sníh, Terén, Písek nebo ESP Off. Zlepšené záběrové schopnosti předních kol jsou pro překonávání terénních překážek kombinovány s použitím pneumatik Mud & Snow namontovaných na  kolech 16" nebo 17".

Peugeot 2008 používá stejnou platformu pro malé vozy s motorem vpředu napříč pohánějícím přední kola PSA PF1 jako malý hatchback 208 a sdílí s ním i další podvozkové skupiny, zde ovšem uzpůsobené jinému charakteru a proporcím vozu.

Vůz má díky promyšlenému konceptu velmi nízkou hmotnost 1210-1335 kg (podle použité pohonné jednotky). Lehká konstrukce umožňuje použití menších motorů, včetně nové generace zážehových tříválců.

Kompaktní a lehký tříválec 1,2 60 kW (82 k) je o 21 kg lehčí než čtyřválec podobného výkonu. Turbodmychadlem přeplňované verze 1,2 THP se objeví v nabídce později.

Zážehový čtyřválec 1,6 VTi má 88 kW (120 k).  Turbodiesely v nabídce jsou 1,4 HDi FAP 50 kW (68 k) a 1,6 e-HDi FAP doplněný systémem Stop&Start. Tento motor je nabízen ve dvou výkonových verzích 68 kW (92 k) resp. 84 kW (115 k). Převodovky jsou stejné jako u modelu 208, ale používají se jiné převodové poměry.

Vozy 2008 prodávané pro evropské trhy se vyrábějí ve francouzské továrně v Mylhúzách. První přijetí tohoto vozu v Evropě bylo natolik příznivé, že bylo rozhodnuto o zdvojnásobení měsíční produkce z 5000 na 10 000 vozů. Proto bude od září spuštěna druhá směna.

Peugeot 2008 byl na český trh uveden s akční cenou začínající na 300 000 Kč za verzi Access s tříválcem 1,2 l a přímo řazenou pětirychlostní převodovkou. Základní výbava Access zahrnuje mj. šest airbagů, systém Stop&Start (u motorů HDi), palubní počítač, Hill Assist, tempomat, elektricky ovládaná vnější zrcátka a přední okna, centrální zamykání, ale rádio je za příplatek.

Funkce Grip Control je v nabídce za příplatek pro nejvyšší úroveň výbavy Allure se základní cenou pro stejnou pohonnou jednotku 376 000 Kč. Společně s příslušnými hliníkovými koly 16" a pneumatikami Mud&Snow je příplatek 4000 Kč.