name | autoweek.cz

Piaggio připravuje miniauto

Piaggio připravuje miniauto

06.11.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Výrobce populárních skútrů Vespa, italská firma Piaggio & C., připravuje levný miniautomobil. Koncept Piaggio NT3 se představil na výstavě motocyklů EICMA v Miláně. Zahájení výroby se plánuje do tří let.

Miniautomobil NT3 je čtyřdveřový třímístný s řidičem sedícím uprostřed, takže jej lze bez dodatečných úprav prodávat na trzích s pravostranným  i levostranným provozem. Oproti jiným městským vozítkům je NT3 koncipován především s ohledem na požadavky rozvíjejících se trhů jako jsou především Indie, Čína nebo Vietnam. To ale podle šéfa firmy Roberta Colaninna neznamená, že by se s tímto vozidlem nepočítalo i pro Evropu: \"Idea tohoto projektu se zrodila v Indii s cílem pomoci řešit problém dopravy ve velkých městech jako je Bombaj. Je to ale řešení vhodné pro velká města kdekoliv v Asii i v Evropě.\" Podle Colaninna se jedná o projekt vyvinutý na 100 % u Piaggia. Každopádně ale jako první by se mělo začít vyrábět v Indii nebo Vietnamu, kde Piaggio vyrábí skútry Vespa a tříkolky Ape.

S délkou 2,4 m se jedná o ideální vozidlo do přeplněných ulic velkých aglomerací. Piaggio ovšem vůz připravuje s možností poměrně luxusní výbavy. Mnohem důležitější je, že na rozdíl od projektů typu Tata Nano má toto vozidlo nabízet solidní úroveň bezpečnosti. Je toho dosaženo tím, že nosnou strukturu tvoří rám s deformačními zónami.

Pohonné jednotky se připravují dvě - konvenční zážehový motor 200 cm3 a hybridní verze se spalovacím motorem 300 cm3. Vozítko NT3 by mělo dosahovat největší rychlost 80 km/h a poskytovat vynikající hospodárnost provozu se spotřebou 3,3 l/100 km (Piaggio neupřesnilo pro kterou verzi tento údaj platí). Hybridní verze může jet jen na elektrický pohon rychlostí až 30 km/h.

Malá vozítka pro městský provoz vyvíjí kde kdo. Je zde už smart, GM představilo své dvoukolky na bázi Segwaye a Honda pracuje na projektu U-3X. Ale skútr na čtyřech kolech Piaggio NT3 působí jako nejlogičtější možnost při hledání alternativního dopravního prostředku pro města.

Piaggio už má s výrobou čtyřkolových vozidel zkušenosti. V Itálii a Francii nabízí dvoumístná vozítka umožňující řízení bez řidičského průkazu na auta. V roce 2004 uvedlo na trh model M500 poháněný vznětovým dvouválcem 505 cm3 přes převodovku CVT. V roce 2006 jej vystřídal stejně koncipovaný mikrovůz AL500 dlouhý 2,5 m se základní cenou 9700 eur.