name | autoweek.cz

Po 11 měsících růst prodeje

Po 11 měsících růst prodeje

16.03.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Statistiky ACEA ukázaly, že díky zájmu kupujících v Německu a Francii prodej nových aut v Evropě poprvé po 11 měsících vzrostl, a to i bez pomoci šrotovacích prémií. Zvýšený prodej díky tomu vykazují především Volkswagen a Opel.

Nově zaregistrovaných 981 429 vozů znamenalo meziroční zvýšení prodeje osobních aut v Evropě o 0,9 %. Celoročně ale zatím nebylo o 0,3 % dosaženo loňského výsledku. Z únorového růstu těžily zejména Volkswagen, s meziročním navýšením o 8,4 %, a General Motors díky Opelu s růstem o 8,3 %, přičemž Opel vykázal růst o 8,9 %, ale v plusu byl i Chevrolet. Zvýšení prodeje dosáhl i Renault spolu s Dacií, byť jen o 2,8 %. Naopak velký pokles prodeje v porovnání s úvodem roku 2010 vykázaly koncerny Fiat (-16,9 %), Ford (-12,9 %) a PSA (-5,0 %). Přitom podle podkladů ACEA se především Fiat, Renault, PSA a Volkswagen snažily oslovit kupující nabídkou výrazných slev. Naproti tomu šéf evropského Fordu Stephen Odell tvrdí, že je pro něj důležitější ziskovost prodeje než navyšování podílu na trhu a proto se Ford tomuto trendu nechce přizpůsobit.

Pokračuje růst zájmu, resp. jeho obnovování, o luxusní automobily. Audi v únoru vykázalo růst o 14,8 %, BMW vč. Mini o 13,3 % a Mercedes-Benz o 3,3 %.

Zájem o nová auta se projevil na dvou největších trzích - v Německu (15,2 %) a Francii (+13,2 %). Ne všude se ale prodalo více aut. V řadě zemí došlo k poklesu - z těch velkých to bylo především ve Španělsku o 27,6 %, Itálii o 20,5 % a Velké Británii o 7,7 %. Jde vesměs o země, kde vloni počátkem roku pokračovaly šrotovací prémie.