name | autoweek.cz

Pracuje koncern VW na nové značce Scout?

Pracuje koncern VW na nové značce Scout?

12.05.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen možná pracuje na návratu modelu Scout, který zmizel z trhu v 80. letech. Jmenovaly se tak terénní vozy a pick-upy vyvíjené a vyráběné pod značkou International Harvester.
Vozidla Scout a Travelall, vyráběná společností International Harvester, se stala funkcí i stylem předchůdci dnes tak populárních SUV jako byly Ford Bronco nebo Chevrolet Suburban. S velkým Travelallem nabídl International Harvester v podstatě předchůdce současných luxusních SUV. Ve své době byly považovány za mimořádně robustní a dodnes mají rostoucí komunitu nadšených příznivců. International Harvester ale přestal modely Scout a Travelall vyrábět v roce 1980 po poklesu prodeje v důsledku růstu cen ropy v polovině 70. let.
 
Zatímco produkce zemědělských strojů International Harvester později přešla do společnosti Case, výroba automobilů, nákladních vozidel a motorů byla v roce 1986 reorganizována do společnosti Navistar International. Od roku 2020 je Navistar, který vlastní jméno Scout, součástí skupiny Traton v rámci koncernu Volkswagen.
 
Volkswagen poprvé naznačil, že zvažuje použití názvu Scout, už koncem loňského roku. Úvahy o možném návratu vozů Scout jako samostatné značky nyní vyvolalo zveřejnění skic šéfa designu skupiny VW Klaus Zyciora. Koncern VW by značku Scout mohl v USA uvést jako off-roadovou se sofistikovanými elektrifikovanými pick-upy a SUV jako přímého konkurenta novým elektrickým vozům Hummer koncernu GM nebo nové značky Rivian. GM vzkřísil jméno Hummer, aby pod touto značkou mohl vyrábět elektrická SUV a pick-upy. Letos v prvním čtvrtletí ve Spojených státech dodal 100 pick-upů GMC Hummer EV.
 
Úmysl vedení koncernu údajně agentuře Reuters potvrdili dva lidé z vedení VW s tím, že ve Wolfsburgu jsou připraveni do značky Scout a rozšíření výrobních kapacit investovat 100 milionů eur (106 milionů dolarů). Podle The Wall Street Journalu Volkswagen doufá, že po zahájení výroby v roce 2026 prodá ve Spojených státech až 250 000 vozů značky Scout ročně.
 
Volkswagen se ve Spojených státech odklonil od osobních aut a místo nich přidává elektricky poháněné modely. Asi 75 % prodeje značek VW a Audi v USA nyní představují SUV, což přináší podíl na trhu asi 4 %, přičemž v prvním čtvrtletí jejich prodej klesl o 30 %.