name | autoweek.cz

Překvapivý koncept Lada 4x4 Vision

Překvapivý koncept Lada 4x4 Vision

30.08.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

AvtoVAZ pro autosalon v Moskvě ohlásil několik novinek a inovací ve svém výrobním programu. Čekala se i další modernizace modelu 4x4, ale ruská automobilka překvapila zajímavým konceptem, který je předobrazem nástupce legendárního modelu Lada Niva.
Ruská automobilka AvtoVAZ se na autosalonu v Moskvě zachovala poněkud neobvykle, když sama sobě ukradla veškerou pozornost od aut přicházejících na trh. Vedle inovované modelové řady Granta, nových modelů Vesta Cross a Vesta Sport a modernizace SUV Xray Cross totiž místo očekávané další modernizace vozu Lada 4x4, tzn. pokračovatele modelu Niva, představila studii jejího nástupce.
 
Legendární Lada Niva vloni oslavila 40. let od zahájení výroby. Předchůdce dnešních SUV sice už přišel o své jméno (označení Niva přešlo do majetku koncernu General Motors), ale jako Lada 4x4 se má vyrábět do roku 2021.  Nyní na autosalonu v Moskvě AvtoVAZ představil studii Lada 4x4 Vision, která naznačuje, jak by mohla vypadat nástupce tohoto nezničitelného vozu.
 
Šéfdesignér Steve Mattin zase jednou překvapil odvážnými tvary, které obsahují odkazy na předchůdce, ale současně jsou moderní. V porovnání s maličkou Nivou, resp. 4x4, studie působí mohutně, ale ve skutečnosti je s délkou jen 420 cm velmi kompaktní.
 
Karoserie je pětidveřová s obráceným otevíráním zadních dveří, což je u vozu připraveného pro jízdu v terénu krajně neobvyklé. Ale jde zatím jen o studii. Pohled do čtyřmístného interiéru ostatně ukazuje, že Lada 4x4 není ortodoxním autem do přírody, ale především moderním malým SUV vyhledávajícím dobrodružství nikoliv v lese, ale v ulicích velkoměst. Dominantním prvkem jsou displeje a oranžové náladové podsvícení. Místo tří pák je zde pouze volič režimů automatické převodovky a kulatý ovladač pro volbu jízdního režimu.
 
Lada 4x4 Vision byla navržena na alianční platformě Renault-Nissan B0, tedy jako Dacia (zde Renault) Duster, takže je pravděpodobné, že i další technika včetně pohonné jednotky bude vycházet ze stejného základu. Jak název vozu naznačuje, byl použit pohon všech kol. Pod víčkem palivové nádrže se sice ukrývá i elektrická zásuvka, ale nejde o plug-in hybrid. Zásuvka na 230 V neslouží k nabíjení akumulátoru v autě, ale naopak - pro externí spotřebiče, takže i při pobytu v přírodě si můžete připojit počítač.