name | autoweek.cz

Přepracované Porsche 911 RSR pro obhajobu titulu

Přepracované Porsche 911 RSR pro obhajobu titulu

19.07.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nové Porsche 911 RSR v modelovém provedení 2019 bude obhajovat titul mistra světa v kategorii GTE v šampionátu vytrvalostních závodů FIA WEC. Nahradí úspěšné Porsche 911 RSR, jež získalo mistrovský titul pro týmy i jezdce a vyhrálo v Le Mans.
Ve Weissachu vozidlo vylepšili ve všech oblastech. Při jeho vývoji byl uplatněn bezpočet poznatků shromážděných během extrémně úspěšné závodní kariéry jeho předchůdce, který od roku 2017 vybojoval přes 20 vítězství v rámci mistrovství světa i vytrvalostních seriálů v Severní Americe.
 
Ředitel Porsche GT Factory Motorsport Pascal Zurlinden vysvětluje: „Při vývoji Porsche 911 RSR jsme důkladně analyzovali všechny tovární i zákaznické kampaně. Naši konstruktéři odhalili prostor ke zlepšení v řadě oblastí. Významně jsme postoupili kupředu ve vývoji našeho vozu pro příští tříleté období homologace zejména v několika komplexních oblastech, jako jsou jízdní chování, hospodárnost, odolnost a servisovatelnost. Tento vůz je z 95 % procent nový. Jedinými komponentami, které jsme z předchůdce převzali beze změny, jsou světlomety, brzdová soustava, spojka, sedadlo řidiče a některé části zavěšení kol.“
 
Porsche se i nadále drží nepřeplňovaného šestiválce před zadní nápravou. Nový boxer má zdvihový objem 4194 cm3 a v závislosti na velikosti restriktoru dosahuje maximální výkon 378 kW (515 k). Dvojice výfuků nyní ústí na bocích vozidla před zadními koly čímž vznikl prostor pro optimalizovaný difuzor.
 
Ve vytrvalostních závodech je klíčové jízdní chování a servisovatelnost vozidla. Proto byl přepracován kokpit ve prospěch lepší využitelnosti. Karoserii vyrobenou z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny lze rychle vyměnit, což je ve vytrvalostních soutěžích nutná podmínka efektivní práce v boxech.
 
Po prologu ve španělské Barceloně 23. a 24. července Porsche 911 RSR oslaví svoji závodní premiéru 1. září 2019 v rámci úvodního kola sezóny vytrvalostního šampionátu FIA WEC na okruhu Silverstone. Porsche GT Team do sezony 2019/2020 nasadí dva tovární vozy s jezdeckou sestavou ve složení Michael Christensen/Kévin Estre a Gianmaria Bruni/Richard Lietz. Během sezóny 2020 se na nejnovější model přejde i v rámci amerického mistrovství IMSA. Pro zákaznické týmy bude vozidlo k dispozici počínaje sezónou FIA WEC 2020/2021.
 
Porsche 911 RSR, modelové provedení 2019 – technické údaje
Koncepce

Závodní automobil pro kategorii FIA GTE (USA: GTLM)
Rozměry
Délka 4593 mm (bez splitteru, zadního křídla, difuzoru), rozvor náprav 2513 mm, šířka 2042 mm/přední náprava resp. 2050 mm/zadní náprava). Základní hmotnost 1245 kg.
Motor
Kapalinou chlazený šestiválcový boxer před zadní nápravou, zdvihový objem 4194 cm3, největší výkon 378 kW (515 k), čtyři ventily na válec, přímé vstřikování paliva, omezení výkonu prostřednictvím restriktoru.
Převody
Šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, řazení pomocí elektronického akčního členu páčkami na volantu, skříň z hořčíkové slitiny. Třílamelová uhlíková spojka. Lamelový samosvorný diferenciál s viskózní spojkou.
Karoserie
Nosná konstrukce z hliníko-ocelového kompozitu, komponenty z materiálu CFRP v úpravě pro rychlou výměnu a odladěné v aerodynamickém tunelu, zadní křídlo s napojením typu „labutí krk“. Pedály nastavitelné v podélném směru. Systém čtyřbodového pneumatického zvedáku s pojistným tlakovým ventilem.
Bezpečnost
Demontovatelný střešní otvor, bezpečnostní palivová nádrž FT3 v přední části vozidla, napevno přivařená bezpečnostní klec, homologované sedadlo jezdce napevno upevněné k podvozku, šestibodový bezpečnostní pás se systémem HANS; elektronicky aktivovaný hasicí systém.
Podvozek
Přední náprava se dvojitými lichoběžníky, čtyřcestný tlumič, systém nastavení vinutých pružin, nastavitelné stabilizátory, elektro-hydraulický posilovač řízení.
Zadní náprava má integrovanou nápravnici s dvojitými lichoběžníky, čtyřcestný tlumič, systém nastavení vinutých pružin, stabilizátory s nastavováním polohou tyčky, hnací hřídele s tripoidním kloubem.
Brzdy
Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu nastavitelné prostřednictvím vahadla. Vpředu jsou hliníkové šestipístkové třmeny s rychlospojkou, ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, průměr 390 mm, závodní brzdové obložení. Vzadu jsou monoblokové hliníkové čtyřpístkové závodní třmeny, ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, průměr 355 mm, závodní brzdové obložení, optimalizované kanály pro chlazení brzd.
Kola
Vpředu kovaná z lehké slitiny, 12,5Jx18 zális 25 mm s centrální pojistnou maticí a maticemi kol, pneu Michelin slick 30/68-18.
Vzadu kovaná z lehké slitiny, 13,0Jx18 zális 37 mm s centrální pojistnou maticí a maticemi kol, pneu Michelin slick 31/71-18.
Elektrická a elektronická výbava
Protokolová datová jednotka Cosworth Central Logger Unit, multifunkční volant z materiálu CFRP s integrovaným displejem, systém pro zamezení střetu vozidla CAS. Řízený alternátor ve spojení s akumulátorem LiFePo4. LED hlavní světlomety, LED zadní světlomety plus přídavné mlhové světlo, podsvícené číslo vozidla. Elektrické nastavování vnějších zpětných zrcátek s funkcí ukládání do paměti. Systém sledování tlaku v pneumatikách (TPMS). Systém pro pití jezdce během jízdy, klimatizace, membránový panelový vypínač na středové konzole s fluorescenčním značení.