name | autoweek.cz

Přesuny ve vedení VW i ve Škodě Auto?

Přesuny ve vedení VW i ve Škodě Auto?

03.06.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Šéf koncernu VW Herbert Diess zveřejnil na LinkedIn zprávu o svém setkání se šéfem Audi Markusem Duesmannem a šéfem Porsche Oliverem Blumem. Okamžitě na to se v německých médiích objevily úvahy o přesunech ve vedení značky Volkswagen, které se dotknou i vedení Škoda Auto.
Za normálních okolností by fotografie usmívající se trojice generálních ředitelů ve vývojovém centru Porsche ve Weissachu nevzbudila větší pozornost. Jenže doba není tak docela normální, ve Wolfsburgu navíc zdaleka ne jen kvůli koronaviru.
 
Volkswagen čelí mimořádným problémům s uváděním dvou klíčových modelů na trh. Golf 8. generace, stejně jako první z řady elektricky poháněných modelů ID.3 čelí velkým problémům se softwarem. K tomu se přidávají pokračující právní důsledky aféry Dieselgate. A aby toho nebylo málo, přišla ještě aféra s nepodařenou reklamou na Golf VIII na instagramu, která vyvolal pobouření pro údajný rasový podtext. Problémy už narostly do takové míry, že se vedení ve Wolfsburgu stalo terčem ostré kritiky odborářů.
 
Herbert Diess zastává roli jak generálního ředitele koncernu, tak i značky Volkswagen. Ve druhé roli jej podporuje Ralf Brandstätter, který má na starosti každodenní operativu. Jenže se ukazuje, že dramatické problémy si už vyžadují aktivnější přístup. Proto by se řízení značky Volkswagen měl ujmout současný generální ředitel Porsche Oliver Blume.
 
Diess už nedávno radikálně změnil vedení rovněž s mnoha problémy bojující značky Audi a do jejího vedení povolal svého bývalého kolegu od BMW Markuse Duesmanna.
 
V rámci reorganizace má být vyhozen šéf marketingu Jochen Sengpiehl, který před lety vytvořil heslo Das Auto. Pak ale odešel a pracoval mj. i pro Hyundai. V roce 2017 se vrátil do Wolfsburgu, kde se jeho nejviditelnějším činem stal nový design loga VW, jehož přijetí nebylo zdaleka tak pozitivní, jak se očekávalo. Nyní vše dorazila nepodařená propagace na Golf VIII a nezvládání komunikace v době, která značce Volkswagen přináší jeden problém za druhým.
 
Volkswagen úvahy německých médií odmítá komentovat s tím, že setkání ve Weissachu mělo za účel jen vyzkoušení nových modelů Porsche a hledání možných synergií mezi Porsche a Audi zejména v oblasti elektrických pohonů. O personálních otázkách se údajně vůbec nejednalo.
 
Případný přechod Bluma do Wolfsburgu samozřejmě vyvolává úvahy i o tom, kde jej nahradí ve vedení Porsche. I v tomto ohledu mají němečtí novináři jasno - díky zkušenostem z vedení stuttgartské značky v minulosti je údajně kandidátem Bernhard Maier, současný generální ředitel Škoda Auto. O tom, kdo by jej měl nahradit v Mladé Boleslavi, německý tisk nepíše.
 
Během příštích pár hodin zjistíme, zda se tyto úvahy zakládají na pravdě, nebo jde jen o špatně pochopenou zprávu ze sociálních sítí.