name | autoweek.cz

Prodej aut v Evropě bez velkých změn

Prodej aut v Evropě bez velkých změn

16.11.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Prodej aut v Evropě v říjnu poklesl jen velmi málo, ale automobilky tento vývoj postihl odlišně. Nejvíce zasaženy poklesem prodeje byly automobilky Fiat a PSA.

V říjnu se počet registrací nových automobilů v EU snížil o 1,8 %. Uvádí to Asociace evropských automobilek ACEA. Údaje odpovídající období od ledna do října jsou podobně bez velkých změn. Meziročně získalo v EU majitele 11 126 436 nových automobilů, což je o 1,2 % méně než za prvních deset měsíců roku 2010. Registrace v EU a zemí EFTA se meziročně snížily o 1,4 % na 1,04 milionu vozů. Za deset měsíců došlo k poklesu o 0,9 % na 11,5 milionů.

V rámci pěti největších evropských trhů zaznamenaly v říjnu Francie a Velká Británie nárůst o 2,4 % resp. 2,6 % a naopak ve Španělsku a Itálii prodej poklesl o 6,7 % resp. 5,5 %. Na největším trhu v Německu zůstal trh stabilní na +0,6 %.

V období od ledna do října bylo Německo jediným velkým trhem, jenž zaznamenal podstatný růst o 9,8 %. Ve Francii se poptávka poněkud zvýšila o 0,4 %, zatímco k poklesu došlo ve Velké Británii (-4,5 %), Itálii (-10,8 %) a ve Španělsku (-19,7 %).

Pokud jde o automobilky, situace je víceméně stejná jako dosud. Volkswagen zvyšuje svůj podíl na trhu, zatímco francouzské značky ztrácejí body a Fiat se dramaticky propadá. Japonci, s výjimkou Nissanu, stále trpí syndromem \"tsunami\", ale Hyundai a Kia si opět trochu polepšily.

Fiat, PSA/Peugeot-Citroen a Renault jsou automobilkami, které byly nejvíce zasaženy říjnovým poklesem prodeje v Evropě v důsledku klesající důvěry v ekonomický vývoj v regionu. Prodej nových vozů koncernu PSA v minulém měsíci klesl o 6,4 % na 127 973 vozů, zatímco počet registrací Renaultu klesl o 2,6 % na 110 072 vozů. Prodej skupiny Fiat včetně značek Lancia a Alfa Romeo se snížil o 10,2 % na 68 630 vozů, přičemž klíčová značka Fiat poklesla o 13 %. Naopak prodej vozů skupiny Volkswagen vzrostl o 4,3 % na 250 501 vozů. Přispěl tomu i růst prodeje značek Audi a Škoda.

Objem prodeje automobilky Ford Motor vzrostl o 6,4 %, zatímco prodej GM Europe včetně značek Opel/Vauxhall a Chevrolet klesl o 3 %.

Prodej korejských značek Hyundai a Kia stoupl o 18 % resp. 35,6 %. Dopomohlo tomu uvedení nových modelů na trh. Naproti tomu Toyota Motor zaznamenala propad o 10.8 %.