name | autoweek.cz

PSA hlásí nárůst prodeje

PSA hlásí nárůst prodeje

18.07.2011 | | Aktuality

Prodej vozů koncernu PSA Peugeot Citroen ve světě dosáhl v prvním pololetí 1 860 000 kusů, což znamenalo nárůst o 0,2 %. Zvýšení prodeje smontovaných vozů byl o 2,1 %.

Nejdůležitější fakta za 1. pololetí 2011:

- Prodej vozů a náhradních dílů vzrostl o 0,2 % a dosáhl 1 860 000 kusů

- Podíl na evropském trhu* činí 13,9%

- Nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 38 %

- Podíl prodejů vozů Premium** vzrostl na 17 %

- Úspěch nových modelů Peugeot 508 a Citroën DS4

- Potvrzení úspěchu vozů Peugeot RCZ a Citroën DS3 a C4

- Další pokles průměrných emisí z vozů na 129g CO2/km oproti 132g/km v roce 2010

* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko

** Vozy Premium nabízejí úroveň, jež slouží v jejich segmentu jako reference (potěšení z řízení, bezpečnost, kvalita vypracování, připojitelnost, komfort,...) a zahrnují nejlepší vozy segmentů A, B a C (Peugeot 207CC, 308CC, RCZ, 3008 a Citroën DS3, DS4) a modely segmentů D a E (Peugeot 508, 407, 4007 a Citroën C5, C6, C-CROSSER).

 

První pololetí roku 2011 bylo poznamenáno nárůstem světových automobilových trhů o 6 %. Za tímto růstem opět stojí trh s osobními vozy v Číně (+ 10 %) a trhy s osobními a lehkými užitkovými vozy v Latinské Americe (+ 13 %) a v Rusku (+ 57 %).

V Evropě trh s osobními a lehkými užitkovými vozy klesá (- 0,8 %), přičemž ve vývoji v jednotlivých zemích jsou velké kontrasty, což je důkaz toho, že obchodní prostředí je místy stále obtížné:

-25 % ve Španělsku

-12 % v Itálii

-4 % ve Velké Británii

+2 % ve Francii

+11% v Německu

+2 % v zemích střední a východní Evropy.

V tomto prostředí vzrostly prodeje PSA Peugeot Citroën ve světě v 1. pololetí 2011 o 0,2 % a dosáhly 1 860 000 smontovaných vozů a náhradních dílů. Prodeje smontovaných vozů činí 1 652 000 kusů (+2,1 %), prodeje náhradních dílů dosáhly 208 000 (- 12,7 %), oproti rekordnímu roku 2010, kdy činily 238 000 kusů.

Generální ředitel značek Jean-Marc Gales prohlásil: \"Náš růst se opírá o pevné základy, které zahrnují posílenou image obou našich značek Peugeot a Citroën, obchodní úspěch všech nově prodávaných modelů a nárůst prodejů mimo Evropu.

Naše strategie uvádění luxusnějších značek nese ovoce. Ještě ji posílíme s uvedením prvního hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a vozu Citroën DS5, který bude představovat novou etapu vývoje řady DS.\"

 

Podíl na evropském trhu činí 13,9 %

Skupina v prvním pololetí přišla kvůli nepříznivému tržnímu mixu o část podílu na trhu. Na trhy, které jsou pro Peugeot a Citroën tradičně silné, mělo totiž dopad definitivní ukončení vyplácení šrotovného a vykázaly jen slabý nárůst (Francie: + 2 %) nebo výrazný pokles (Španělsko: - 25 %, Itálie: - 12 %). Naopak německý trh vzrostl o 11 %.

Krom toho došlo kvůli problémům s dodávkami některých elektronických součástek, které se vyrábějí v Japonsku, k prodloužení dodacích lhůt některých modelů a k odložení registrací.

Na evropském trhu OV+LUV, který v 1. pololetí zaznamenal pokles o 0,8 %, se registrace vozů PSA Peugeot Citroën snížily o 5,3 % a činily 1 150 000 kusů. Podíl skupiny na trhu představuje 13,9 % oproti 14,2 % v roce 2010. Trh s OV poklesl o 1,9 %. Trh s LUV vzrostl o 8,7 %. Skupina si s podílem na trhu ve výši 21,3 % udržela na tomto trhu prvenství.

 

Další nárůst podílů prodeje mimo Evropu na 38 %

V 1. pololetí roku 2011 stoupnul podíl prodejů mimo Evropu na 38 % oproti 24 % v 1. pololetí roku 2007, 29 % v 1. pololetí roku 2008, 33 % v 1. pololetí roku 2009 a 35 % v 1. pololetí roku 2010. Skupina potvrzuje svůj cíl realizovat v roce 2015 mimo Evropu 50 % prodeje.

 

Čína: trvalý nárůst trhu

Na trhu s OV, který vzrostl o 10 %, se prodeje skupiny zvýšily o 10,2 %, mimo jiné díky dobrým výsledkům modelu Peugeot 408. Podíl skupiny na trhu činí 3,2 %. Skupina čeká na schválení čínských úřadů ohledně vytvoření společnosti CAPSA, 2. společného podniku skupiny v Číně, který hodlá vytvořit se společností Changan Automotive Group.

 

Latinská Amerika: rekordní růst

Na trhu, který vzrostl o 13 %, se prodeje skupiny zvýšily o 21,7 %, což představuje prodejní rekord za dané období. Podíl skupiny na trhu stoupnul na 5,9 % (+ 0,6 %). Tyto dobré výsledky jsou způsobené novou obchodní strategií, kterou skupina v Latinské Americe přijala, a příchodem nových vozů, které se vyrábějí přímo v Latinské Americe a jsou přizpůsobené potřebám místních spotřebitelů: Peugeot 408 a Citroën C3 Aircross.

 

Rusko: rytmus růstu prodejů rychlejší než růst trhu

Na trhu, který v 1. pololetí vzrostl o 57 %, činily prodeje skupiny 35 400 kusů (+65,5 %). Podíl na trhu stoupnul o 0,2 % na 2,7 % oproti 2,5 % za prvních šest měsíců roku 2010. K těmto dobrým výsledkům přispěly zejména modely Peugeot 308 a Citroën CS, které se montují v továrně ve městě Kaluga. Tato továrna se dál rozvíjí, od června se zde montuje nový Citroën C4 a od července faceliftovaná verze vozu Peugeot 308.

 

Nárůst prodeje vozů Premium se potvrzuje

Obchodní strategie skupiny PSA Peugeot Citroën míří ve všech oblastech růstu směrem k posílení výroby luxusnějších vozů Peugeot a Citroën. Tento posun směrem k vyšší kvalitě pokračoval v prvním pololetí roku 2011 s nárůstem podílu prodejů vozů Premium, který činí 17 % oproti 14 % v prvním pololetí roku 2010. Tyto vozy Premium nabízejí úroveň, jež slouží v jejich segmentu jako reference (potěšení z řízení, bezpečnost, kvalita vypracování, připojitelnost, komfort,...) a zahrnují nejlepší vozy segmentů A, B a C (Peugeot 207CC, 308CC, RCZ, 3008 a Citroën DS3, DS4) a modely segmentů D a E (Peugeot 508, 407, 4007 a Citroën C5, C6, C-CROSSER).

Tento trend bude pokračovat i ve druhém pololetí 2011, díky úspěchu nového modelu Peugeot 508, jehož objednávky převýšily 45 000 kusů, nárůstu prodejů vozu Citroën DS4, který se na trh dostal letos v květnu, a uvedení nových modelů ve druhém pololetí: 1. hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroënu DS5.

Dále se rovněž zlepšuje prodejní mix skupiny, kdy došlo k nárůstu podílu segmentů C a D, které v prvním pololetí představovaly 42 % prodejů skupiny oproti 39 % v prvním pololetí roku 2010 a 36 % v prvním pololetí roku 2009. Podíl segmentů A a B klesá a v prvním pololetí 2011 představuje 40 % oproti 44 % v roce 2010.

 

Pokračuje snižování průměrných emisí CO2 u vozů skupiny, které v prvním pololetí roku 2011 činily 120 g CoO2/km

Průměrné emise činily v prvním pololetí 129 g CO2 / km, zatímco v roce 2010 byly 132 g.

K tomuto dalšímu snížení přispělo rozšíření 2. generace systému Stop & Start e-HDI u osmi modelů (Citroën C3, DS3, C4, C4 Picasso a C5 a Peugeot 308, 3008 a 508) a nárůst prodejů elektromobilů Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.

V prvním pololetí činil podíl vozů s emisemi méně než 110 g 27 % oproti 22,4 % v prvním pololetí 2010. Podíl vozů s emisemi do 121 g představuje 42 % oproti 40,4 % v prvním pololetí 2010.

Skupina potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti inovací, zejména hybridních technologií. V druhém pololetí roku 2010 přichází na trh vůz 3008 HYbrid 4, jehož motor bude v budoucnu montován i do vozů Peugeot 508 a Citroën DS5.