name | autoweek.cz

Punto addio

Punto addio

07.08.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V továrně Melfi na jihu Itálie po 25 letech skončila bez nástupce výroba vozu Fiatu Punto.
Z výrobního pásu závodu v Melfi na jihu Itálie sjel poslední vyrobený Fiat Punto. Zajímavé je, že automobilka Fiat ukončení výroby nevěnovala ani řádku ani obrázek. Pouze se na facebook dostaly amatérské záběry posledního vyrobeného bílého vozu se skupinou zaměstnanců od zaměstnance továrny Massima Capanneho.
 
Skončila tak éra jednoho z nejúspěšnějších malých aut v historii. Fiat Punto se vyráběl 25 let. Jeho první generaci navrhl Giorgetto Giugiaro. V roce 1995 byl zvolen autem roku a v roce 1997 přerušil dlouholetou dominanci Volkswagenu Golf na místě nejprodávanějšího auta v Evropě.
 
Fiatu Punto se prodalo 9,05 milionu kusů: 3,42 milionu 1. generace, 2,96 milionu 2. generace po roce 1999 a 2,67 milionu třetí generace od roku 2005. Jeho prodej zatím nekončí - bude pokračovat až do vyprodání všech zásob.

Sergio Marchionne nedlouho před svým náhlým úmrtím zveřejnil plán dalšího rozvoje koncernu FCA. V něm značka Fiat nehraje významnou roli, ale se závodem Melfi se i nadále počítá. Má se sem soustředit výroba příbuzných modelů Fiat 500X a Jeep Renegade.
 
O nástupci Punta se toho napsalo hodně. Podle dostupných informací se výroba malého auta na bázi jihoamerického modelu Fiat Argo připravovala v srbském Kragujevaci. Prodávat se měl pod jménem Fiat Primo. Marchionnem zveřejněné plány ale překvapivě znamenaly ukončení tohoto projektu, takže značka Fiat opouští segment, který pro ni byl historicky tím nejvýznamnějším, ale v posledních letech málo ziskovým. Uvidíme ale, zda se Marchionneho plány budou pod novým vedením Mikeho Manleye skutečně budou realizovat.