name | autoweek.cz

Range Range Evoque – přesvědčivý i v terénu

Range Range Evoque – přesvědčivý i v terénu

22.04.2012 | Antonín Matějka | Aktuality

Okolí rakouského jezera Neusiedler See má zvláštní kouzlo, zvláště když jej projíždíte takovým vozem, jakým je Range Rover Evoque.

O tomto automobilu, a zvláště pak o jeho fascinujícím designu v provedení kupé i pětidveřový hatchback, již byly napsány stohy článků v motoristickém i nemotoristickém tisku. Skutečnou filozofii a osobitý charakter modelu Evoque, v němž se snoubí supermoderní konstrukce s letitou tradicí firmy, ovšem plně pochopíte až za jeho volantem a v určitém okamžiku si uvědomíte, že se jedná o vůz, který byste rozhodně chtěli mít ve své garáži. A je úplně jedno, zda je vám dvacet či padesát. Model Evoque jsme si mohli nyní vyzkoušet i v provedení s pohonem předních kol . Nese označení eD4 na zádi a je vybaven osvědčeným čtyřválcovým turbodieselem 2,2 l common rail o výkonu 150 koní pracujícím v součinnosti se šestistupňovou manuální převodovkou.  Evoque 2WD je o poznání lehčí než modely 4WD, pochopitelně je úspornější, v kombinovaném provozu se spotřeba nafty pohybuje v rozmezí 5 – 5,5 l/100 km, a cenově zhruba o 50 000 korun levnější. Na suché kvalitní silnici, ani nepoznáte rozdíl mezi „čtyřkolkou“, Evoque 2WD je díky propracované konstrukci podvozku s rozvorem 2,66 m velice stabilní v zatáčkách, přesně reaguje na pohyb volantu a díky své nižší stavbě nemá sklon k bočním náklonům. Na rakouských silnicích jsme si sice maximální rychlost vozu s pohonem předních kol z pochopitelných důvodů nevyzkoušeli, ale věřme údaji výrobce, který ji deklaruje hodnotou 180 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychluje Evoque 2WD v provedení kupé i hatchback za slušných 11,2 s. V těžším terénu má pochopitelně verze s pohonem pouze předních kol poněkud horší trakci než modely 4x4 , to se projevuje zejména při výjezdech strmých srázů s kamenitým pokladem, ovšem i tak jsou off-roadové schopnosti vozu docela překvapivé. Evoque těší ze svého zvýšeného podvozku (přechodový či přejezdový úhel činí 22°) a krátkých převisů. Dokáže si dokonce poradit i s vodním tokem hlubokým půl metru. Musím ovšem říci, že pohled na zablácený Evoque je poněkud skličující, se svým vozem bych se asi do pravého terénu jen tak nevydal, představa, že si svého „miláčka“ poškrábu o nějakou trčící větev, by mě docela děsila ve spánku.  Ebvoque je opravdu tak trochu umělecké dílo. O skutečných terénních schopnostech modelu Evoque si udělejte představu z přiložených snímků, i když nutno podotknout, že jsme jezdili i s modely s pohonem všech kol vybavenými speciálními off-roadovými asistenčními systémy, včetně systému Terrain Response, který nabízí čtyři různé volitelné jízdní režimy podle povrchu, na němž se vůz pohybuje. Nový Range Rover Evoque 2,2 eD4 2WD stojí ve verzi hatchback 803 772 Kč, kupé je jen o něco dražší – 829 033 Kč.