name | autoweek.cz

Range Rover Velar se představil v Praze

Range Rover Velar se představil v Praze

18.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Prodejce vozů Jaguar Land Rover, společnost Autosalon Dajbych, v Plzni a Praze v předpremiéře předvedla nový Range Rover Velar, který přijde do prodeje od září.
Velar je nejdůležitější z mnoha letošních novinek společnosti Jaguar Land Rover. Jde o mimořádně významnou premiéru, protože se jedná o vstup exkluzivní značky Range Rover do zcela nového segmentu - mezi SUV střední třídy. Velikostí se řadí mezi modely Evoque a Range Rover Sport, ve skutečnosti ale má mnohem blíž k Range Roveru Sport, mj. i proto, že oba jsou stejně dlouhé.
 
Příchod zcela nového modelu je podobný, jako když před šesti lety přišel model Evoque. U JLR věří, že Velar naváže na jeho úspěch. První reakce zákazníků po premiéře Velaru na autosalonu v Ženevě naznačují, že toto očekávání by mohlo být oprávněné.
 
Modelová nabídka Land Roveru se dělí do tří modelových řad. Tou první, symbolizovanou univerzálností, se stane nová generace Defenderu, která přijde v roce 2018 a bude první, která se začne vyrábět mimo Velkou Británii, a to na Slovensku. Druhou řadou jsou volnočasově zaměřené vozy Discovery 5 a Discovery Sport. Na vrcholu stojí exkluzivní prémiová řada Range Rover, která bude nově zahrnovat čtyři modely: Evoque, Velar, Range Rover Sport a Range Rover. V roce 2016 Land Rover prodal po celém světě rekordních 434 583 aut, přičemž 200 245 vozů patřilo značce Range Rover.
 
Velar zaplní mezeru v nabídce značky a postaví se vozům jako jsou BMW X4 a X6, Porsche Macan nebo Audi Q5. Proti nim se chce prosadit originálním designem s vynikající aerodynamikou a špičkovou technikou. V současné době je Range Rover Velar ve fázi předprodeje s tím, že už jsou stanoveny ceny, fungují konfigurátory a je možné jej objednávat, ale první vozy budou k dispozici u prodejců od září, na kdy je také plánován oficiální start prodeje.
 
Velar byl jako první vůz Land Roveru navržen s využitím stejné hliníkové platformy jakou používá Jaguar F-Pace a má i stejný rozvor náprav 2874 mm. Je to dosud nejvíc „silničně“ orientovaný vůz značky Range Rover, čímž by měl oslovit širší spektrum kupujících než oba velké Range Rovery. V porovnání s F-Pace ale bude mít o poznání vyšší prodejní cenu.
 
Od většího Range Roveru Sport se odlišuje tím, že nenabízí tak náročnou techniku pro jízdu v terénu ale i tím, že je lehčí. Mělo by tedy jít o vůz, který se bude mnohem lépe ovládat na silnici než Sport, který se odlišuje nabídkou třetí řady sedadel a možností volby motoru V8, který je na některých trzích mimo Evropu důležitý. Je proto pravděpodobné, že příští generace Range Roveru Sport, která by měla přijít během dvou či tří let, bude poněkud větší. Šířka nabídky Range Roveru díky Velaru předčí konkurenci (Bentley má jediný model, Porsche dva).