name | autoweek.cz
Registrace nových vozidel v ČR
07.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Celoročně rostou všechny kategorie silničních motorových vozidel s výjimkou motocyklů. V období 1-9/2014 bylo v ČR registrováno celkem 141 470 nových osobních automobilů a 9185 lehkých užitkových automobilů. Za stejné období minulého roku to bylo 120 154 osobních automobilů a 8239 lehkých užitkových automobilů.
Osobní automobily
Celkově registrace nových osobních automobilů za prvních 9 měsíců tohoto roku vzrostly o 17,74 % ze 120 154 na 141 470 vozidel, tj. o 21 316 kusů. V září činil nárůst 19,44 %. Po letošním lednu a červenci je září třetím měsícem, který vykázal největší počet registrovaných OA za celé sledované období - od roku 2004. Podíl firemních vozidel činí 63,8 %, privátních 27,8 %, ostatní 8,4 %.
Škoda na českém trhu v září registrovala 4979 nových osobních automobilů a úspěšně tak zakončila třetí kvartál roku 2014. Během letošních letních měsíců zaznamenala mladoboleslavská automobilka výrazný zájem tuzemských zákazníků a i díky tomu předčily všechny tři kvartální výsledky tohoto roku při meziročním srovnání citelně úroveň roku 2013.
V září u nás bylo registrováno 235 osobních automobilů značky Škoda více než vloni, díky čemuž trvá nepřetržitý růstový trend tuzemské automobilky na našem trhu již jedenáctý měsíc v řadě. Za prvních devět měsíců se v České republice prodalo celkem 42 757 nových osobních automobilů značky Škoda, což představuje oproti loňskému roku bezmála 18% nárůst. Rovněž parametr tržního podílu drží mladoboleslavská automobilka stále bezkonkurenčně vysoko – za devět měsíců roku 2014 činí
30,2 % a za září letošního roku dokonce 31,6 %, což je zároveň jedna z nejlepších hodnot dosažených během tohoto roku.
„Také v třetím kvartálu jsme navázali na náš dlouhodobý růstový trend, za což patří velký dík nejen důvěře zákazníků, ale také vytrvalé a poctivé práci našich prodejců,“ hodnotí devět měsíců roku 2014 Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „Po generační obměně modelu Fabia, která je již za dveřmi, dostanou naše aktivity další výrazný impuls a věřím, že nám tato důležitá novinka pomůže k úspěšnému završení celého letošního roku,“ doplňuje Luboš Vlček.
Největší vzestup vykazuje značka Dacia, meziročně téměř o 70 %. Hodně posilují také Opel (+61 %) a Seat (+41 %). Pro Opel je důležité, že jeho zvýšení prodeje o 1927 vozů je podstatně větší, než ztráta způsobená ukončením aktivit značky Chevrolet (-932 vozidel). Hodně nad průměrným růstem trhu (+17,7 %) je z první desítky také Ford (+38 %).
V jednotlivých segmentech stojí za zmínku pokračující vzestup modelu Škoda Rapid (+3200 kusů, tj. o 50 %), nepochybně díky nové verzi Spaceback. Po modernizaci si opět velmi dobře vedou i Škoda Yeti a Škoda Superb.
Velmi dobře se na českém trhu minivozů prosazuje vítěz posledního ročníku ankety AutoBest Hyundai i10. Mezi nastupující novou generací vozů Dacia, které si získaly velkou přízeň kupujících, stojí za vyzdvižení především SUV Duster (+61 %).
Lehké užitkové automobily
Registrace nových lehkých užitkových automobilů letos vzrostly o 11,48 % z 8239 na 9185 vozidel, tj. o 946. Jenže po růstu v prvním pololetí nastal velký propad, takže je otázkou, jaký bude další vývoj.
První je značka Fiat s 1477 vozidel registrovaných lehkých užitkových automobilů (16,08 %), následují Ford - 1208 vozidel (13,15 %), Volkswagen - 1156 vozidel (12,58 %), Peugeot - 988 vozidel (10,75 %), Renault - 907 vozidel (9,87 %), Mercedes-Benz - 839 vozidel (9,13 %), Citroën - 820 vozidel (8,92 %), Iveco - 460 vozidel (5,00 %), Dacia - 355 vozidel (3,86 %), Toyota - 231 vozidel (2,51 %) atd.
Z hlediska segmentů je na prvním místě kategorie do 3,5 t s 54,42 %, na druhém místě je do 3,0 t s 33,10 %, následuje do 2,0 t - 10,27 %, nezjištěno je 2,18 %. Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě skříňová se 77,24 %, na druhém šasi s 11,35 %, následuje pickup - 6,07 %, valník - 2,97 %, sklápěč - 0,16 %, nezjištěno je 2,18 %. Z hlediska paliva je na prvním místě nafta s 89,92 %, na druhém benzin s 5,60 %, následuje CNG - 2,17 %, LPG - 5 vozidel (0,05 %), elektro - 4 vozy (0,04 %), nezjištěno je 2,18 %. Pouhých 200 nově registrovaných vozidel na CNG zůstává hodně daleko za očekáváním.
Ojetá vozidla
Registrace dovážených ojetých osobních automobilů letos sice poklesly o 5,8 % z 96 558 na 90 956 vozidel, ale podíl vozidel starších 10 let tvoří již 43,48 %. Ojetých lehkých užitkových vozidel bylo dovezeno 5061 kusů (+4 %).
Registrace osobních automobilů v ČR za I. - IX. 2014
Pořadí | značka | I. - IX. 2014 | I. - IX. 2013 | pořadí 2013 | diference | podíl k loni |
1. | Škoda | 42757 | 36254 | 1 | 6503 | +17,9 % |
2. | Hyundai | 13804 | 11792 | 2 | 2012 | +17,1 % |
3. | Volkswagen | 13358 | 10952 | 3 | 2406 | +22,0 % |
4. | Ford | 9299 | 6719 | 4 | 2580 | +38,4 % |
5. | Dacia | 6446 | 3799 | 9 | 2647 | +69,7 % |
6. | Peugeot | 5477 | 5422 | 5 | 55 | +1,0 % |
7. | Opel | 5086 | 3159 | 11 | 1927 | +61,0 % |
8. | Kia | 4909 | 4887 | 6 | 22 | +0,4 % |
9. | Seat | 4825 | 3417 | 10 | 1408 | +41,2 % |
10. | Renault | 4604 | 4406 | 8 | 198 | +4,4 % |
11. | Citroën | 4311 | 4495 | 7 | -184 | -4,1 % |
12. | BMW | 3651 | 2764 | 13 | 887 | +32,1 % |
13. | Toyota | 2879 | 3116 | 12 | -237 | -7,6 % |
14. | Mercedes-Benz | 2797 | 2347 | 15 | 450 | +19,2 % |
15. | Audi | 2535 | 2395 | 14 | 140 | +5,8 % |
16. | Nissan | 2105 | 2084 | 16 | 21 | +1,0 % |
17. | Fiat | 2051 | 1981 | 17 | 70 | +3,5 % |
18. | Suzuki | 1766 | 1591 | 18 | 175 | +11,0 % |
19. | Mazda | 1749 | 1271 | 21 | 478 | +37,6 % |
20. | Honda | 1365 | 1316 | 20 | 49 | +3,7 % |
21. | Volvo | 1159 | 1031 | 22 | 128 | +12,4 % |
22. | Mitsubishi | 1143 | 647 | 23 | 496 | +76,7 % |
23. | Land Rover | 629 | 583 | 25 | 46 | +7,9 % |
24. | Subaru | 558 | 591 | 24 | -33 | -5,6 % |
25. | Chevrolet | 424 | 1356 | 19 | -932 | -68,7 % |
26. | Jeep | 357 | 284 | 26 | 73 | +25,7 % |
27. | Mini | 251 | 280 | 27 | -29 | -10,4 % |
28. | Porsche | 184 | 199 | 28 | -15 | -7,5 % |
29. | Lancia | 120 | 129 | 29 | -9 | -7,0 % |
30. | Alfa Romeo | 106 | 113 | 30 | -7 | -6,2 % |
31. | Lexus | 84 | 112 | 31 | -28 | -25,0 % |
32. | Jaguar | 74 | 52 | 34 | 22 | +42,3 % |
33. | Lada | 64 | 91 | 32 | -27 | -29,7 % |
34. | Infiniti | 54 | 39 | 36 | 15 | +38,5 % |
35. | Maserati | 37 | 8 | 52 | 29 | +362,5 % |
36. | smart | 36 | 64 | 33 | -28 | -43,7 % |
37. | Dodge | 34 | 19 | 42 | 15 | +78,9 % |
38. | Ferrari | 28 | 28 | 37 | 0 | 0 |
39. | Bentley | 21 | 22 | 41 | -1 | -4,6 % |
40. | Tesla | 16 | - | - | 16 | - |
41. | Cadillac | 6 | 11 | 49 - 50 | -5 | -44,4 % |
42. | Ssangyong | 6 | 13 | 45 - 47 | -7 | -53,8 % |
43. | Lamborghini | 5 | 4 | 60 - 65 | 1 | +25,0 % |
44. | Rolls Royce | 5 | 1 | 79 - 90 | 4 | +400,0 % |
45. | McLaren | 4 | - | - | 4 | - |
46. | Morgan | 3 | - | - | 3 | - |
47. | Aston Martin | 2 | 1 | 79 - 90 | 1 | +100,0 % |
48. | Dangel | 2 | 4 | 60 - 65 | -2 | -50 % |
49. | Chrysler | 2 | 1 | 79 - 90 | 1 | +100,0 % |
50. | Saab | 1 | 7 | 53 - 54 | -6 | -85,7 % |
Celkem - jiné značky | 281 | 297 | - | -16 | -5,4 % | |
Celkem | 141470 | 120154 | - | 21316 | +17,7 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz