name | autoweek.cz

Rekordní rok 2017 pro značku Škoda na domácím trhu

Rekordní rok 2017 pro značku Škoda na domácím trhu

18.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Škoda na domácím trhu dosáhla svůj další rekordní rok v řadě. Během dvanácti měsíců roku 2017 na území České republice zákazníkům dodala celkem 95 000 vozů, což je v meziročním srovnání o +7,95 % (+ 7 000 kusů) více než v loňském roce. Škoda si nadále drží třetinový tržní podíl.
V uplynulém roce mladoboleslavská automobilka rovněž překonala několik svých dosavadních rekordů a milníků. V květnu poprvé ve své historii prodala přes 9000 nových vozů (9054 kusů) a pátý měsíc loňského roku tak pro ni byl nejlepším v dějinách. Ve více než polovině měsíců roku 2017 značka Škoda překonala v meziročním srovnání registrace roku 2016. Významného milníku dosáhla v polovině prosince, kdy poprvé ve své historii během jednoho roku přijala kumulovaně přes 100 000 nových příchozích klientských objednávek.
 
Nejprodávanější modely
Modely značky Škoda vyplývá vysoká oblíbenost současného modelového portfolia. V Top 5 nejprodávanějších modelů celého českého trhu patří mladoboleslavské značce první čtyři příčky! Automobilka u nás rovněž vévodí každému tržnímu segmentu, ve kterém je zastoupena svým modelem.

Již tradičně je s převahou nejžádanějším vozem českých zákazníků Škoda Octavia, která s celkovým ročním prodejem 28 900 kusů s velkým náskokem vévodí i své třídě (v ní má podíl přes 70 %). Zásluhu na tomto úspěchu má také výrazný, více než 20% růst klientských objednávek u modelu Škoda Octavia G-Tec s pohonem na CNG.
 
Druhým nejprodávanějším automobilem českého trhu a lídrem segmentu malých vozů je s ročním prodejem 25 200 kusů Škoda Fabia. Následuje třetí nejoblíbenější automobil našeho trhu Škoda RAPID, pro který se rozhodlo 12 900 českých zákazníků. Velmi úspěšná je také Škoda Superb, která je nejen v čele střední třídy, ale patří jí celkové čtvrté místo v rámci celého trhu (9500 ks).
 
Velmi silnou pozici má značka Škoda rovněž v segmentu SUV, kterému vévodí s prodejem 5800 kusů model Kodiaq. Do popředí se razantně dere i nový model Karoq, který byl na náš trh uveden až v posledním čtvrtletí loňského roku. I nejmenší člen modelové nabídky Škoda Citigo je v čele segmentu minivozů, neboť se pro něj v roce 2017 rozhodlo celkem 3500 zákazníků.
 
Program Škoda Plus
Škoda vládne nejen prodeji nových automobilů, ale vévodí také trhu certifikovaných ojetých vozů. Ostatně rok 2017 se nesl ve znamení modernizace prodejních míst a celkového zkvalitnění služeb v rámci autorizovaného programu prodeje certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus. Všechna z celkem 124 prodejních míst programu Škoda Plus prošla kompletním rebrandingem.
 
Za loňský rok se v rámci programu Škoda Plus prodalo 41 900 (2016: 35 800) prověřených vozů, což představuje meziroční nárůst +17 %. V kategorii ročních vozů (do 18 měsíců od data první registrace) činil tento nárůst dokonce téměř +23 %. To mimo jiné potvrzuje trend preference kvalitních ojetých vozů s jasným původem, doložitelnou servisní historií, ve výborném technickém stavu a s malým počtem najetých kilometrů.

Na trhu obecně klesá množství ojetin v cenové relaci do 100 000 Kč, zatímco počet dražších vozů nad 300 000 Kč trvale stoupá. I mezi kupujícími ojetin se stále více zákazníků rozhoduje pro alternativní pohony. Počet prodaných ojetých automobilů Škoda v provedení CNG meziročně stoupl o +96 %!
 
Servisní služby
Značce Škoda se dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb o +15 % a nárůst o +12 % zaznamenal i další klíčový parametr průchody v autorizovaných servisech. Rostoucí trend provázel rovněž nabídku Škoda Originálních dílů, u nichž došlo ke zvýšení prodeje o +14 %.
 
Škoda Bez starostí
S pozitivní odezvou českých zákazníků se v roce 2017 setkaly i další produkty a služby značky Škoda. Po výrazné dubnové inovaci nabídky Škoda Bez starostí došlo k meziročnímu nárůstu sjednaných objednávek o + 25 % a neméně dobře se vedlo produktům Škoda Předplacený servis (+44 %) či Škoda Pojištění (+ 11 %).

Významnou změnou reagující na moderní formy komunikace se zákazníky bylo spuštění online prodeje – Škoda Online. Značka Škoda tak prostřednictvím digitalizace prodejního procesu nabízí zákazníkům jednoduchý a pohodlný způsob objednání operativního leasingu Škoda Bez starostí.
 
Prodejní a servisní síť
Značka Škoda se na svém domácím trhu může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 184 prodejních a 228 servisních míst.
 
„Jakkoliv nyní již s plným nasazením hledíme vstříc roku 2018, je pro mě ohlédnutí za uplynulými dvanácti měsíci plné pozitivních vzpomínek. Za rekordní rok se spoustou významných dílčích úspěchů bych rád poděkoval nejen všem našim zákazníkům, kteří vložili důvěru do našich vozů a služeb, ale také celé tuzemské prodejní a servisní organizaci značky Škoda, která každý den uplynulého roku dosahovala skvělých výsledků. Do nového roku vstupuje značka Škoda na domácím trhu v České republice v nejlepší kondici s atraktivním portfoliem nabízených vozů, čítající sedm modelových řad a více než 40 derivátů, širokou nabídkou finančních produktů a kvalitních poprodejních služeb orientovaných na zákazníka a jeho potřeby,“ hodnotí rekordní rok 2017 Luboš Vlček ze Škoda Auto Česká republika.