name | autoweek.cz

Rekordní rok pro Škoda Auto

Rekordní rok pro Škoda Auto

13.01.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Se 762 600 prodanými vozy byla poprvé překročena třičtvrtěmilionová hranice při dosažení nárůstu prodeje o 11,5 % proti roku 2009 spojeném se zvýšením tržního podílu na důležitých trzích. V příštích letech se očekává další růst prodeje. Octavia je nejprodávanějším modelem.

Škoda Auto v roce 2010 prodala více automobilů než kdykoliv předtím. Přitom dosáhla na důležitých odbytištích nových rekordů u dodávek zákazníkům a zvýšení tržních podílů. S prodejem 762 600 vozů (proti 684 200 vozům v roce 2009) značka Škoda poprvé celosvětově prolomila hranici tři čtvrtě milionu prodaných aut. To odpovídá nárůstu dodávek oproti předchozímu roku o 11,5 %.

Nejoblíbenějším modelem se stala opět Škoda Octavia. Výborně si v prvním celém roce svého prodeje vedly také Škoda Yeti a Škoda Superb Combi. Zajímavý je pokles zájmu kupujících o modernizované modely Fabia a Roomster, což lze dávat do souvislosti s ukončením šrotovacích prémií. Naopak je pozoruhodný velký růst prodeje modelu Octavia - o plných 16,6 % - a především obrovský prodejní úspěch modelu Superb. Prodej luxusního modelu, jehož smysluplnost byla ještě nedávno leckým zpochybňována, překonává dokonce i původní velmi odvážné plány prezentované v době jeho uvádění na trh. Bezmála 100 000 dodaných superbů je navíc velmi důležité z hlediska ziskovosti celé firmy.

Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, hodnotí tento dobrý výsledek jako důležitý krok v rámci růstové strategie podniku: „Škoda podala v roce 2010 vynikající výkon. Náš prodej podstatně vzrostl téměř na všech trzích, zvýšily se i naše tržní podíly. Na nejdůležitějších růstových trzích jsme zaznamenali dokonce zvýšení
o více než 40 %. V rámci Růstové strategie Škoda v příštích letech přeřadíme ještě na vyšší rychlost. Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje minimálně zdvojnásobit. Za tímto účelem paletu modelů značky Škoda ještě podstatně rozšíříme a posílíme naše aktivity na mezinárodních trzích.“ Ambiciózní program Růstové strategie jsme představili zde a zde.

 

Společnosti Škoda Auto se dařilo rozvíjet vedoucí postavení na českém trhu. Tržní podíl v roce 2010 vzrostl na 34,5 % (roku 2009 to bylo 33,4 %). Celkově v loňském roce v České republice prodala 58 000 vozidel (v roce 2009 56 500 vozů). To odpovídalo nárůstu o 2,7 % oproti předchozímu roku. Obzvláště úspěšný byl model Škoda Yeti, který se stal s velkým náskokem nejprodávanějším terénním vozem i jedničkou mezi vozidly s pohonem všech kol.

I ve střední a východní Evropě byly vozy Škoda nadále velmi žádané. Na Ukrajině (+17,1 %), ve Slovinsku (+15,9 %), v Estonsku (+18,7 %) a v Srbsku (+18,7 %) se dodávky zvýšily dvouciferně. Rekordní podíly na trhu zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku (10,6 %) a Estonsku (14,4 %).

Škoda Auto rovněž zvyšovala podíl na důležitých trzích v západní Evropě. Ve Velké Británii dosáhla s přírůstkem 15,6 % nejen rekordního odbytu 41 600 dodaných vozů, ale současně s 2,1 % také nejvyššího tržního podílu v historii. V Nizozemí Škoda Auto prodala o 77,2 % více vozidel než v předchozím roce - 15 400 kusů. V Irsku, Řecku a Norsku tržní podíl značky poprvé překonal hranici 5 %.

Nepřetržitou dynamiku vykazoval prodej na důležitých rychle rostoucích trzích v Číně, Rusku a Indii. Na všech třech byl vloni dosažen dvouciferný růst. Na největším automobilovém trhu světa v Číně prodej vzrostl o 47,3 % a dosáhl 180 500 vozů. V Rusku bylo prodáno 45 600 vozidel (v předchozím roce to bylo 33 000 vozů), což představuje nárůst o 38,1 % a nový rekordní podíl na trhu ve výši 2,6 %. V Indii prodej vzrostl o 37,7 % na cca 20 000 aut.

Také na dalších rostoucích trzích se Škoda rozvíjela úspěšně. Například v Izraeli vzrostl prodej o 54,2 %, Austrálii o 31,8 % a Alžírsku o 16,6 %.

„V roce 2010 se nám podařilo zvýšit celkový prodej na novou rekordní hodnotu. Zároveň více zemí než dříve hlásilo nové rekordy u podílu na trhu a počtu dodaných vozů,“ řekl člen představenstva Škody pro prodej a marketing Jürgen Stackmann. „Tím jsme získali vynikající základ pro další růst v nadcházejících letech. Naše aktivity na všech trzích plánujeme dále posilovat. Do roku 2018 chceme prodej celosvětově zvýšit minimálně na dvojnásobek. Již v tomto roce představíme několik překvapení.“