name | autoweek.cz

Rekordní výsledky skupiny Renault (aktualizováno)

Rekordní výsledky skupiny Renault (aktualizováno)

14.01.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Skupina Renault dosáhla v roce 2010 rekordního prodeje 2,6 milionu vozů, což znamenalo zvýšení o 14 % v porovnání s rokem 2009. Zvýšení prodeje dosáhly všechny tři značky - Renault, Dacia a Renault Samsung Motors.

Renault v roce 2010 překonal svůj prodejní rekord dosažený roku 2005. Na celosvětovém trhu osobních a lehkých užitkových vozů Renault dosáhl podílu 3,7 %. Zatímco globální trh vzrostl o 11,8 %, skupina Renault (bez ruské značky Lada) vykázala prodejem 2 625 185 vozů zvýšení o 13,7 %. Dosavadní rekord z roku 2005 byl 2 535 000 aut (v roce 2009 to bylo 2 309 749 vozů).

U osobních vozů skupina Renault dosáhla prodejem 2 293 000 vozů podíl na trhu 4,4 %. Její růst byl o 12,8 % (z 2 309 749 aut), zatímco celý trh rostl o 10,6 %. Užitkových aut skupina Renault dodala 331 913 kusů, což bylo o 19,8 0 více než 277 154 vozů roku 2009.

V Evropě (vč. Francie) se Renault posunul o jeden stupínek v pořadí na druhé místo mezi dodavateli osobních automobilů a lehkých užitkových vozů zvýšením podílu na trhu o 1,1 %. Objem prodeje vzrostl o 7,4 % na 1 642 610 vozů, ačkoliv celkově trh vykázal pokles o 3,6 %. Mezi osobními vozy zvýšil svůj podíl na trhu o 1,1 %, zatímco v prodeji užitkových vozů si Renault v Evropě udržel vedoucí pozici s podílem na trhu 15,9 %.

Mimo Evropu skupina pokračovala v růstu především na rychle se rozvíjejících trzích. Objem mimoevropského prodeje vzrostl o 26 % na 982 575 kusů. Skupina Renault tak zvýšila prodej mimo Evropu ze 34 % v roce 2009 na 37 % roku 2010.

V jednotlivých regionech skupina Renault dosáhla zvýšení objemu prodeje - v Evropě o 7,4 % (1 642 610 vozů), region Euromed o 13,1 % (272 092 vozů), Eurasia o 32,5 % (106 529 aut), Asie a Afrika o 24,5 % (287 318 aut) a Amerika o 38,9 % (316 636 vozů).

Nejvýznamnějšími trhy pro Renault Group jsou Francie (743 509 vozů, z toho 110 072 značky Dacia), Německo (171 482 vozů, z toho 40 486 vozů značky Dacia), Brazílie (160 303 vozů), Jižní Korea (155 696 vozů Renault Samsung Motors) a Itálie (140 777 vozů).

Značka Renault zvýšila proti roku 2009 objem prodeje o 14 % a dosáhla globální podíl na trhu 3 %. Na 14 z 15 trhů dosáhla zvýšení objemu prodeje. Celkem bylo prodáno 1 806 013 osobních vozů (+12,6 % oproti 1 604 529 vozům roku 2009) a 308 536 lehkých užitkových vozidel (+19,9 % proti 257 327 vozům roku 2009) značky Renault, takže dohromady prodala 2 114 549 vozů (+13,6 %).

Dacia zvýšila objem prodeje o 12,0 %, přičemž v Evropě zvýšila svůj podíl na trhu o 0,3 % na 1,6 %. Prodala 325 346 osobních vozů (+11,6 %) a 23 377 lehkých užitkových vozidel (+17,9 %), celkem 348 723 automobilů (+12,0 %).

Renault Samsung Motors prodává vozy jen v Koreji a Chile. Celkově zvýšila objem prodeje o 18,6 % na 161 913 vozů.

Nad rámec Renault Group ruská Lada (v níž je Renault akcionářem) zvýšila prodej o 37,5 % na 569 324 automobilů.

Pro rok 2011 vedení skupiny Renault předpokládá celosvětové zvýšení objemu prodeje o 4 %, ale v Evropě počítá se stagnací či poklesem o 2 %.