name | autoweek.cz

Renault Grand Scénic je ještě větší

Renault Grand Scénic je ještě větší

25.05.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault odhalil prodloužené kompaktní rodinné MPV. Nový Grand Scénic je víceúčelovým velkoprostorovým rodinným automobilem. Nahrazuje nejen stejnojmenného předchůdce, ale po jeho proměně v crossover do značné míry zaujme i postavení modelu Espace.
Po světové premiéře 4. generace populárního kompaktního MPV Scénic na březnovém autosalonu v Ženevě Renault nyní představuje jeho prodlouženou verzi. Spočívá na stejné stavebnicové koncernové platformě CMF, na které níž vzniklo už několik modelů Renault a Nissan. V tomto případě se jedná o verzi CMF-C/D, která je určena pro kompaktní vozy. Na stejném základě se už vyrábějí vozy Renaulty Mégane a Scénic, stejně jako Nissany Pulsar a Qashqai, ale také Espace a Talisman.
 
Nový Grand Scénic je se 463 cm delší o 24 cm, se 186 cm širší o 2 cm a se 166 cm vyšší o 1,5 cm než předchůdce a má o 35 mm delší rozvor náprav (280 cm), což je o 7 cm více než má základní Scénic. Má i o 3 cm větší světlou výšku (16 cm).
 
Nová generace má prostornější interiér a větší zavazadlový prostor, jehož objem v pětimístné verzi vzrostl o 40 l na 718 l (tj. o 222 l víc než u Scénicu), při posunutí druhé řady sedadel dopředu až na 866 l. Na rozdíl od minulosti už ve střední řadě nejsou tři samostatná sedadla, ale asymetricky dělená posuvná lavice. Za příplatek dodávaná dvě zadní sedadla sedmimístné verze se sklápějí do podlahy. Složením opěradla spolujezdce a středních i zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha o délce až 2850 mm. Pro větší komfort jsou vpředu sedadla obdobné konstrukce jako v luxusním modelu Espace.
 
Také nový Grand Scénic dostal několik technických vymožeností použitých už v kompaktním hatchbacku Mégane. Jde o množství asistenčních systémů i prvků interiéru vč. vertikálního 8,7“ dotykového displeje multimediálního systému Renault R-Link 2 a speciálního head-up displeje.
 
Renault pro Grand Scénic nabídne dva zážehové motory (1,2 Energy TCe 115/85 kW a 1,2 Energy TCe 130 s 97 kW) a pět vznětových (1,5 Energy dCi 110/81 kW a 1,6 Energy dCi 130/96 kW a 1,6 Energy dCi 160/118 kW) jako u modelu Mégane. Úplnou novinkou bude hybridní pohon dCi 110 Hybrid Assist, tvořený vznětovým motorem Energy dCi 110 a elektromotorem napájeným ze 48 V baterie. Technici Renault vyvíjejí i jednoduchou hybridní soustavu tvořenou přeplňovaným zážehovým tříválcem 0,9 l TCe a elektromotorem. Ta do výroby přijde asi až příští rok.