name | autoweek.cz

Renault snižuje náklady

Renault snižuje náklady

28.05.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Automobilka Renault restrukturalizuje francouzské továrny ve snaze snížit náklady. Cílem je snížení počtu pracovníků o 15 000 a možné je i uzavření některých závodů.
Renault uvedl, že zahajuje rozhovory s odbory o restrukturalizaci několika francouzských automobilek. To může vést k uzavření některých výrobních závodů, protože vedení společnosti potvrdilo plán snížit počet pracovních míst po celém světě o 15 000.
 
Vzhledem k propadu poptávky, který začal ještě prohlouben koronavirovou krizí, se Renault snaží pro příští tři roky najít úspory ve výši 2 miliard eur snížením obejmu výrobu, omezením modelové nabídky při současném vylepšení klíčových modelů. Prozatímní ředitelka Clotilde Delbosová při videokonferenci připustila, že počet modelů byl z hlediska objemu prodeje příliš velký. Dodala, že společnost v posledních letech příliš investovala.
 
Společnost Renault plánuje do roku 2024 snížit svoji celosvětovou výrobní kapacitu na 3,3 milionu vozidel ze současných 4 milionů. Přitom se zaměří na oblasti, jako jsou lehká užitková vozidla nebo elektromobily, protože omezuje výrobní expanzi v zemích, jako je Rumunsko.
 
Automobilka, do níž od července nastoupí jako nový generální ředitel Volkswagen Luca de Meo, přicházející z koncernu Volkswagen, kde v posledních letech působil jako velmi úspěšný generální ředitel automobilky Seat, uvedla, že také sníží náklady snížením počtu subdodavatelů v oblastech, jako je strojírenství, snížením počtu používaných komponent a omezením výroby převodovek po celém světě.
 
Také japonský partner Nissan tento týden také nastínil plán na zmenšení a zefektivnění včetně uzavření továrny v Barceloně s přesunem produkce do Francie do závodu Renaultu. Renault doufá, že ve spolupráci s ním najde další úspory společnou výrobou více automobilů.
 
Renault uvedl, že restrukturalizační opatření, včetně snížení počtu pracovních míst, ovlivní téměř 10 % jeho celosvětové pracovní síly, což bude stát 1,2 miliardy eur. Skupina, která je z 15 % ve vlastnictví francouzského státu, uvedla, že některé závody, jako je například závod ve Flinsu, poblíž Paříže, kde vyrábí své elektromobily Zoe, by mohly přestat montovat automobily a soustředit se na recyklační činnosti. Celkem bude prověřeno šest závodů, včetně továrny na komponenty v Bretani a továrny Dieppe, kde se vyrábějí sportovní vozy Alpine.
 
Odborové svazy ve Francii uvedly, že se obávají, že by opatření mohla vést k uzavření až čtyř závodů i přesto, že to pravděpodobně povede k odporu veřejnosti. Vláda už Renaultu pohrozila, že nepodepíše plánovanou státem garantovanou půjčku ve výši 5 miliard eur, dokud se management a odbory nedohodnou na pracovních místech a továrnách ve Francii. Renault byl pod tlakem už při nástupu pandemie koronaviru, protože ohlásil za rok 2019 první finanční ztráta za poslední desetiletí. Stejně jako jeho konkurenti se nyní snaží vyvážit pokles příjmů s vynucenými změnami, jako jsou investice do výroby ekologičtějších vozidel.