name | autoweek.cz

Renault uvede elektrickou verzi Twingo Z.E.

Renault uvede elektrickou verzi Twingo Z.E.

25.02.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Elektricky poháněné Twingo má oslovit bohatší městské klienty. Zachovává si stejné uspořádání motoru vzadu jako verze se spalovacím motorem a akumulátorem pod předními sedadly.
Renault uvede na trh elektricky poháněnou verzi svého minivozu Twingo. Bude mít delší dojezd a nižší cenu než jeho sourozenec od společnosti Daimler Smart ForFour EQ. Twingo Z.E. se představí už 3. března na autosalonu v Ženevě a v Evropě přijde do prodeje na konci tohoto roku. Vyrábět se bude vedle Smartu ForFour v závodě Renaultu ve slovinském Novom Mestě.
 
Twingo Z.E. sdílí platformu a další komponenty se smartem ForFour EQ, ale bude využívat novější technologii elektrického pohonu. Oba vozy vzešly ze spolupráce Renaultu a Daimleru v rámci projektu Edison. Verze se spalovacími motory Twingo a Smart byly uvedeny na trh v roce 2014. Platforma Edison ale byla od počátku navržena tak, aby do ní bylo možné instalovat i elektrický pohon.
 
Twingo Z.E. má 22 kWh akumulátor od korejského výrobce LG Chem uložený pod předními sedadly. Jeho trakční elektromotor má výkon 60 kW a točivý moment 160 N.m. Dojezd podle cyklu WLTP je předběžně 180 km. Smart ForFour EQ má v cyklu WLTP dojezd 116 až 130 km. Akumulátor Twinga Z.E lze nabíjet na plnou kapacitu za jednu hodinu a tři minuty pomocí nabíjecí stanice 22 kW. Při použití standardní domácí zásuvky 2,4 kW je doba nabíjení 13,3 hodiny.
 
Mnozí výrobci segment městských miniaut opouštějí, protože jejich výroba se nevyplácí, resp. nelze u nich dosáhnout dostatečně nízkou cenu očekávanou většinou kupujících. Například Ford ukončil prodej modelu Ka+ a Opel opouští modely Karl a Adam. Naopak Toyota tvrdí, že i do budoucna počítá s prodejem modelu Aygo, zatím vyráběného v Kolíně společně s vozy Peugeot 108 a Citroën C1. Renault uvedl, že většina zákazníků volí miniauta kvůli snadnému parkování a manévrovatelnosti, nikoliv pro jejich nízkou cenu. Vzhledem k tomu, že 40 % kupujících Twinga si vybírá nejvyšší úroveň výbavy Intens, Renault předpokládá, že kupující v tomto segmentu budou ochotni zaplatit za prémiový pohon více peněz. Renault předpokládá, že Twingo Z.E. bude ideálním vozidlem pro důchodce žijící v městských oblastech. Průměrný věk kupujících modelu Twingo je 55 let.
 
Renault odhaduje, že elektrická verze bude představovat 15 až 30 % prodeje modelu Twingo v závislosti na místních pobídkách pro elektrická vozidla. V loňském roce Renault v Evropě prodal 86 486 vozů Twingo, tedy přibližně stejný počet jako v roce 2018, kdy bylo prodáno 86 774 kusů.
 
Na Twingo Z.E. čeká velká konkurence. Skupina Volkswagen už prodává plně elektricky poháněné verze svých minivozů Volkswagen e-up, Škoda Citigoe iV a Seat Mii electric. Honda e se začne v Evropě prodávat v létě a automobilka věří, že zde ročně prodá asi 10 000 vozů. Na autosalonu v Ženevě Fiat představí druhou generaci vozu 500e a své první plně elektricky poháněné vozidlo zde předvede i nízkorozpočtová značka Renaultu Dacia.