name | autoweek.cz

Revoluce v Mnichově

Revoluce v Mnichově

19.09.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BMW zanedlouho na autosalonu v Paříži představí hybridní Concept Active Tourer, který příznivci značky pokládají za svatokrádež. Je téměř jisté, že přijde do sériové výroby a přinese do Mnichova neslýchanou inovaci - pohon předních kol!

 

Třebaže dobíjecí hybrid Concept Active Tourer není tak radikální jako BMW i3, používá stejný modul pohonu, tedy tříválcový přeplňovaný motor 1,5 l kombinovaný s elektromotorem. Zážehový motor pohání přední kola a elektromotor zadní.

Celkový výkon je 140 kW (190 k) a točivý moment 199 N.m. Lithio-ionový akumulátor má vystačit na 32 km jízdy na výhradně elektrický pohon a rychlost 100 km/h vůz dosáhne do 8 sekund. Automobilka uvádí, že průměrná spotřeba je menší než 2,5 l na 100 km a průměrné emise CO2 jsou nižší než 60 g/km.

Ač to vedení BMW dosud oficiálně nepotvrdilo, tento koncept hybridního crossoveru je předpremiérou budoucí generace vozů BMW řady 1 s pohonem předních kol. Odpovídají tomu proporce i skutečnost, že BMW uvádí, že jde o koncept vozu, jenž bude atraktivní volbou pro rodiny, které chtějí funkční a všestranné vozidlo se spoustou prostoru a vysokým posazem. Navíc člen představenstva Klaus Draeger nedávno prohlásil: "BMW s pohonem předních kol určitě přijde. Máme spoustu zkušeností, umíme postavit auto, aby ostře zatáčelo a víme, jak vyladit řízení aby se snadno ovládalo."

Hatchback Concept Active Tourer s vysokou střechou je obrazem budoucího konkurenta Mercedesu-Benz třídy B. Dlouhý rozvor vozu o délce 2670 mm, vysoko umístěná linie střechy a kompaktní napříč uložený motor umožnily vytvořit velkoryse řešený vnitřní prostor.

Jeho platforma bude rovněž použita u příští generace vozů Mini. Platforma BMW s pohonem předních kol, interně nazývaná UKD, bude základem až devíti modelů značek BMW a Mini. Stane se klíčem k tomu, aby automobilka mohla do roku 2020 dosáhnout svého cíle, jímž je ročního prodeje 2 milionů vozů. V loňském roce to bylo 1,67 milionu vozů.

Koncept je podle automobilky BMW „klíčovou komponentou“ v rozvíjejícím se modelovém portfoliu segmentu prémiových malých a kompaktních vozů, v němž se očekává roční růst prodeje až 5 %.

Nové Mini přijde na trh koncem příštího roku, zatímco nové vozy BMW řady 1 se mají objevit až v roce 2018. Ortodoxní příznivci BMW a klasického pohonu tedy ještě mají nějaký čas na to, aby si na tuto neslýchanou proměnu způsobu pohonu zvykli.