name | autoweek.cz

Revoluční pneu Bridgestone DriveGuard

Revoluční pneu Bridgestone DriveGuard

23.03.2017 | Antonín Matějka | Aktuality

Od začátku letošního roku nabízí společnost Bridgestone nové pneumatiky DriveGuard, které umožňují bezpečnou a komfortní jízdu i po průrazu běhounu či bočnice. 
Průlomová technologie DriveGuard používá patentovanou, technicky vyspělou konstrukci chladicích žeber v kombinaci s vyztuženými bočnicemi, které jsou díky své odolnosti schopny plnit nosnou funkci. Pro řidiče to v případě poškození pneumatiky znamená zachování ovladatelnosti vozidla a možnost bezpečně a komfortně pokračovat v jízdě dalších 80 km ychlostí až 80 km/h, aby mohl bezpečně opravit nebo vyměnit pneumatiku.
 
Pneumatiky Bridgestone DriveGuard jsou určeny pro většinu osobních vozů vybavených systémem TPMS (Tyre Pressure monitoring Systém), který je od listopadu 2014 povinnou výbavou všech nových osobních automobilů prodávaných v Evropě. Pneumatika Bridgestone DriveGuard je nabízena v 19 rozměrech pro letní období a v 11 rozměrech pro zimní provoz. Rozšíření nabídky i pro vozy kategorie SUV a pro kola s větším průměrem ráfku je plánováno na začátek roku 2018.

Mobilita po ztrátě tlaku je zajištěna díky:
  • Optimalizovaným, vyztuženým a odolným bočnicím, které nesou hmotnost vozidla po náhlé ztrátě tlaku v pneumatice.
  • Kordové tkanině kostry z vyspělého polyesteru, která je velmi odolná vůči zahřívání, což prodlužuje životnost pneumatiky
  • Směsi Nano Pro-Tech, která snižuje tření mezi molekulami uhlíku, čímž minimalizuje tvorbu tepla v bočnicích a pomáhá pneumatice udržet si svůj tvar
  • Technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber na bočnicích. Žebra odvádějí větší množství tepla z bočnic směrem k ráfku, čímž chrání pneumatiku a zvyšují bezpečnost a odolnost
 
Ovladatelnost na mokrém povrchu díky:

  • Výjimečné odolnosti vůči akvaplaningu: lamely s optimalizovaným rozmístěním hlubokých drážek v centrální části dezénu
  • Vynikajícím vlastnostem při průjezdu zatáčkou: propojené bloky v ramenní oblasti s optimalizovaným rozložením tlaku na styčnou plochu
  • Krátkým brzdným vzdálenostem: směs s vysokým obsahem siliky a technologií Nano Pro-Tech

Komfort díky:
  • Nové konstrukci prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, která zlepšuje pohlcování rázů od nerovností vozovky
  • Optimalizované pryžové výztuze
  • Konstrukci s nižší hmotností
  • Speciálním úpravám pro zvýšení komfortu u jednotlivých rozměrů
  • Vyšší tuhosti umožňující dosažení komfortu porovnatelného s konvenčními pneumatikami