rodina octavia se rozrůstá | Aktuality | autoweek.cz

Rodina Octavia se rozrůstá

Rodina Octavia se rozrůstá

17.07.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Do prodeje přicházejí osvědčené deriváty RS iV a Scout i alternativní pohony G-Tec, e-Tec a iV.
Tuzemské zastoupení společnosti Škoda Auto přijímá rezervace na nové deriváty modelu Octavia. Stejně jako v předchozích generacích nabídne i aktuální modelová řada sportovně laděné verze RS a dobrodružné kombi Scout. Současně se u nejprodávanější modelové řady automobilky Škoda rozrůstá paleta pohonných jednotek s důrazem na trvale udržitelnou mobilitu.
 
Octavia RS iV
Škoda Auto poprvé prezentuje model RS s plug-in hybridním pohonem jako RS iV. Kombinace zážehového motoru 1,4 TSI/110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW dává celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 400 N.m se přenáší přes šestistupňovou převodovku DSG na přední kola. Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Ve sportovním režimu poskytuje maximální systémový výkon, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s a maximální rychlost 225 km/h. Sportovně laděná Octavia RS však nemusí mít podobu plug-in hybridu. K dispozici jsou i konvenční pohonné jednotky - zážehový motor 2,0 TSI/180 kW a vznětový 2,0 TDI/147 kW, který může na přání pohánět všechna kola.
 
Octavia Scout
Octavia Scout se dodává výhradně s novým motorem 2,0 TDI Evo/147 kW, sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Do předprodeje se dostane koncem října za ceny od 926 900 Kč. Další motorizace budou následovat koncem roku. Ve standardní výbavě je přední parkovací senzory, vyhřívání volantu, adaptivní tempomat nebo volba jízdního režimu s off-road funkcí.
 
Octavia G-Tec
Kromě tradičních pohonných hmot může Octavia spalovat i stlačený zemní plyn (CNG). Motor 1,5 TGI/96 kW nabízí při provozu čistě na plyn dojezd až 500 km v režimu WLTP. Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy pod podlahou a pojmou celkem 17,33 kg. Díky 9 l nádrži na benzín nemá Octavia G-Tec problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než při spalování benzínu, výrazně klesají rovněž emise oxidů dusíku (NOx), přičemž saze se nevypouštějí vůbec žádné. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzínovém režimu. Přepínání mezi oběma palivy probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u liftbacku a 495 l u kombi. Startovací cena je 613 900 Kč.
 
Octavia iV plug-in hybrid
Octavia přichází jako druhý model značky Škoda s plug-in hybridním ústrojím, které se skládá ze zážehového motoru 1,4 TSI/110 kW a elektromotoru s výkonem 85 kW. Maximální systémový výkon celé soustavy je 150 kW a v čistě elektrickém módu vůz podle metodiky WLTP ujede až 60 km. Vozy s ekologickým plug-in hybridním ústrojím startují na ceně 806 800 Kč.
 
Octavia e-Tec
Modelu Octavia patří v rámci značky Škoda prvenství při uvedení pohonné jednotky s mild-hybridní technologií. U motoru 1,0 TSI e-Tec/81 kW je v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG použit 48 V startér-generátor a 48 lithio-ionový akumulátor. Díky tomu se dá shromažďovat energie získaná rekuperací při brzdění, využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Octavia e-Tec je na českém trhu dostupná s cenou od 553 900 Kč.