ruský hybrid yo mobil láká | Aktuality | autoweek.cz

Ruský hybrid Yo mobil láká

Ruský hybrid Yo mobil láká

28.07.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Společný podnik Yo Avto Michaila Prochorova z firmy Onexim Group a firmy Jarovit Motors oznámil, že trio hybridních yo-mobilů umožňující i jízdu na zemní plyn je vyprodáno na deset let dopředu.

Yo Avto neupřesnilo přesný počet rezervací, ale dá se předpokládat, podle posledních zpráv počet objednávek už v červnu přesáhl číslo 132 800. Nabídka byla na oficiálních stránkách zahájena 16. května a během prvních 24 hodin přišlo 51 188 objednávek. Jenže vzhledem k tomu, že elektronická objednávka není spojena se složením sebemenší zálohy uvedená čísla v podstatě nic neznamenají.

Společný podnik Yo-Avto vytvořili miliardář Michail Prochorov a jeho společnost Onexim Group spolu s firmou Jarovit Motors s cílem vyrábět trio hybridních tzv. yo-mobilů - Yo CrossCoupe, Yo Microvan a Yo Furgon.

Automobilka Yo Avto uvádí, že výroba yo-mobilů začne v druhé polovině roku 2012 a počáteční výrobní kapacita její továrny v Sankt Petěrburku by měla dosáhnout 20 000 osobních vozů a 6000 nákladních aut Jarovit ročně.

Základní kámen budoucí továrny v St. Petěrburku byl slavnostně položen 8. června za účasti presidenta skupiny Onexim Michaila Prochorova, generálního ředitele Jarovitu Andreje Birjukova a starosty St. Petěrburku Valentina Matvienka. Výstavba továrny přijde na 150 milionů eur.

Společnost Yo-Avto uvažuje i o možnosti montáže yo-mobilů v automobilce AvtoVAZ. „AvtoVAZ by mohl být jedním z míst, kde se tyto vozy budou montovat,“ řekl ředitel Group Onexim Michail Prochorov. Již předtím naznačil, že hybridní vozy se budou vyrábět také v moskevské automobilce ZIL. S využitím dalších výrobců by roční produkce mohla dosáhnout až 45 000 yo-mobilů.

V současné době Yo-Avto hledá po Rusku dodavatele komponent, protože cílem projektu je použití nejméně 90 % komponent z ruské produkce. Jedním z hlavních partnerů údajně má být kanadská společnost Magna International jejímž spolumajitelem je Oleg Děripaska.

 

Nejprve se uvažovalo jen o výrobě vozů s dvoudveřovou karoserií crossover (Yo CrossCoupe). Později bylo rozhodnuto i o výrobě dodávek (Yo Furgon) a pětidveřových hatchbacků (Yo Microvan). Hybridní verze používá motor s rotačním pístem poskytující 44 kW pro pohon generátoru napájejícího superkondenzátor a akumulátor. Špičková varianta zkombinuje hybridní pohon s pohonem všech kol. Yo mobily mají dosahovat největší rychlostí 120 km/h a odhadovanou spotřebu 3,5 l/100 km. Dojezd hybridní verze dodávek a crossoverů s plnou nádrží údajně bude 700 km a v případě hatchbacku 1100 km.

Yo mobily se budou nabízet ve dvou konfiguracích - první typ bude používat jediný druh paliva, a to benzin, zatímco druhý umožní pracovat jak na benzin 92 okt., tak na zemní plyn nebo LPG.

Podle společnosti Yo Avto se základní cena bude pohybovat mezi 350 000 a 450 000 rubly (tj. 215 000 až 275 000 Kč). Vyšší cena odpovídá konfiguraci se dvěma typy paliva a dobíjecí stanicí poskytující 220 V a 20 kW pro externí dobíjení.

První vozy, které se vyrobí, ale budou crossovery jen se spalovacím motorem. Zahájení produkce hybridní verze bylo předběžně odloženo až na rok 2013.

Jako výbava na přání se nabízí klimatizace, cruise-control, ruská navigace GLONASS, dálkové otevírání spouštění tlačítkem, světlomety LED, multimediální systém 3G s připojením na internet, napojení USB a Bluetooth.

Rozdělení objednávek údajně je: 82 % na Yo CrossCoupe, 15 % na Yo Microvan a 3 % na Yo Furgon. Plných 68 % dává přednost pohonu 4x4 a dvoupalivovému systému. Možnost externího připojení na 220 V (20 kW) objednalo 44 % zájemců.

 

  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká
  • Ruský hybrid Yo mobil láká