name | autoweek.cz

S modelem Kodiaq Škoda přiináší novou nabídku konektivity

S modelem Kodiaq Škoda přiináší novou nabídku konektivity

24.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Současně s modelem Kodiaq uvádí Škoda na trh novou nabídku v oblasti konektivity: Infotainment Online pro informace a navigaci a Care Connect pro asistenci a vzdálený přístup k vozu. Všechny služby jsou pro model Škoda Kodiaq na jeden rok součástí sériové výbavy. Systém eCall je k dispozici standardně.
S uvedením modelu Škoda Kodiaq na trh prezentuje značka také novou nabídku v oblasti konektivity. Řidiči vozu Škoda Kodiaq jsou kompletně propojeni se svým vozem nebo na přání i se světem značky Škoda prostřednictvím mobilní online-služby s označením Škoda Connect. Ty se dělí do dvou kategorií: infotainment Online slouží pro získávání informací a navigaci, zatímco služby Care Connect pro asistenci a vzdálený přístup k vozu.
 
Služby Infotainment Online
Služby Infotainment Online jsou k dispozici ve všech vozech Škoda Kodiaq vybavených navigačním systémem Amundsen nebo Columbus.
 
Jednou z nejužitečnějších služeb jsou online-dopravní informace. Ty ukazují reálnou dopravní situaci na zvolené trase a v případě dopravní zácpy systém navrhne vhodnou alternativní trasu.
 
Prostřednictvím Google Earth  a Google Streetview je plánování trasy v navigačním systému Columbus vizuálním zážitkem. Řidič dostává informace o cenách pohonných hmot, obsazenosti parkovišť, zpravodajské novinky či předpověď počasí.
 
Služby Care Connect
Služby Care Connect se dělí na proaktivní služby a vzdálený přístup k vozu. Tyto služby jsou k dispozici pro každý vůz Škoda Kodiaq od výbavové verze Ambition jako součást sériové výbavy nezávisle na vybraném systému infotainmentu. Data jsou přenášena prostřednictvím speciálně k tomuto účelu určené SIM-karty, integrované ve voze.
 
Mimořádně důležité je nouzové volání eCall (Emergency Call), které proběhne automaticky po nehodě, při níž došlo k aktivaci zádržných systémů, například airbagu. Auto naváže telefonické a datové spojení s call centrem a předá mu všechna potřebná data. Pracovník call centra přijme optimální opatření a bude-li to nutné, vyšle na místo nehody vůz rychlé zdravotnické pomoci. Tlačítkem na stropním modulu může řidič či spolujezdec nouzové volání spustit i manuálně.
 
Součástí proaktivních služeb je i plánování servisních prohlídek. Zákazník je prodejcem kontaktován před termínem servisní prohlídky, aby si mohli pohodlně a včas dohodnout přistavení vozu do servisu.
 
Vzdálený přístup k vozu
Mezi služby Škoda Care Connect patří také vzdálený přístup k vozu prostřednictvím aplikace Škoda Connect App, tedy prostřednictvím chytrého telefonu uživatele. Služba Status vozu uživatele i na dálku informuje o aktuálním stavu osvětlení, stavu paliva v nádrži, zda jsou otevřené nebo zavřené dveře a o dalších aspektech.
 
Pomocí funkce Poslední parkovací pozice lze zobrazit kde vůz stojí a funkce Houkání & Blikání ulehčuje hledání vozu tím, že aktivuje houkačku a varovné blikače vozu.
 
Aplikaci Škoda Connect doplňuje Škoda Connect Portal, přenášející služby Škoda Connect na zákazníkův domácí počítač. Prostřednictvím tohoto portálu se konfigurují služby a do vozu přenáší cíle a trasy. Při registraci a aktivaci v portálu zákazníka podpoří partner obchodní sítě Škoda.
 
Bezplatné využívání v prvním roce
Služby Care Connect poskytuje Škoda Connect v prvním roce po zakoupení vozu Kodiaq bezplatně. Poté budou služby přístupu k vozu zpoplatněny, zatímco všechny ostatní služby Care Connect (proaktivní servis a nouzové volání) mohou být dalších 13 let využívány bezplatně.
 
V případě Infotainment Online je nabídka podobná - v prvním roce využívání je služba bezplatná, poté ji zákazník může prodlužovat za poplatek. V případě navigačního systému Amundsen běží tyto služby přes připojený mobilní telefon uživatele nebo přes datové USB, které se dodává na přání. V případě systému Columbus je rovněž možno využívat hotspotu mobilního telefonu nebo volitelně přes LTE-Modul integrovat do vozu Škoda Kodiaq SIM-kartu.