name | autoweek.cz

Seat bude vyvíjet techniku CNG pro koncern

Seat bude vyvíjet techniku CNG pro koncern

12.04.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Technické centrum Seat bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen.
Předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo během svého úvodního projevu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu na 6. kongresu GASNAM v Madridu ujistil, že „využívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál jak pro automobilový průmysl, tak i pro samotné plynárenství“.
 
Seat referenční značkou pro CNG v rámci VW
Seat zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn CNG. Předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo oznámil, že Technické centrum automobilky, které zaměstnává více než 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen.
 
De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“. Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení.
 
Nesporné výhody
 „Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje, takže nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou,“ řekl de Meo.
 
Luca de Meo zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou eko, a to ekologičnost a ekonomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let. Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 t CO2 za rok a každý řidič by ušetřil 700 až 1000 eur ročně.
 
„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.
 
Seat - etalon v oblasti CNG
Seat se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon TGI a Ibiza TGI s cílem stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva. Seat má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 Seat představí upravenou verzi modelu Arona jako první SUV na světě s pohonem na CNG.
 
Do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.