name | autoweek.cz

Seat jde do světa

Seat jde do světa

10.07.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová strategie koncernu Volkswagen posiluje postavení značky Seat v oblastech, kde se dosud dařilo značce Škoda. Seat povede expanzi koncernu Volkswagen v severní Africe a stane se vedoucí značkou koncernu ve společném podniku Volkswagen Group China a čínské JAC.
Koncern Volkswagen decentralizuje svou teritoriální strukturu s cílem zvyšovat dynamiku rozvoje a efektivitu. Zatímco pro značku Škoda to znamená odpovědnost za nový pokus v Indii, kde se koncernu dosud nedařilo naplnit své cíle, španělský Seat by měl v rámci nové globální strategie výrazně posílit tam, kde dosud byla velmi úspěšná právě značka Škoda. Cílem je rozšířit přítomnost značky Seat na mezinárodních trzích a upevnit její postavení na všech pěti kontinentech.
 
Alžírsko základem expanze Seatu v severní Africe
Severní Afrika je jedním z klíčových regionů ve strategii globalizace značky Seat. Zásadní roli přitom hraje Alžírsko, protože v roce 2018 mezi globální trhy vykázalo nejvyšší prodej vozidel značky Seat společně s Německem, Španělskem, Velkou Británií a Francií.
 
Seat byl pověřen, aby zde vedl růst koncernu Volkswagen. Bude koordinovat realizaci koncernové strategie a zastoupení značek v regionu. Předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo k tomu uvedl: „Koncern Volkswagen svěřil značce Seat vedoucí roli s odpovědností za vývoj v severní Africe po loňském úspěšném zahájení projektu v Alžírsku.“
 
Koncern Volkswagen a importér koncernových vozů do Alžírska SOVAC v červenci 2017 ve městě Relizane, 280 km jihozápadně od Alžíru, otevřeli montážní závod. Jeho uvedení do provozu přineslo v letošním roce skokové zvýšení prodeje vozů Seat v Alžírsku díky montáži nové generace modelu Ibiza. Stejný závod zajišťuje také montáž několika modelů značek Volkswagen, Škoda a Volkswagen Užitkové vozy určených pro alžírský trh. Seat nyní převzal odpovědnost za celý region a závod Relizane se stane pilířem značky v severní Africe.
 
Návrat Seatu do Číny ve velkém stylu
Zásadním krokem v globalizační strategii značky Seat je návrat do Číny. Seat vstoupil do společného podniku společností Volkswagen Group China a Anhui Jianghuai Automobile Group Corp. (JAC) a stane se vedoucí značkou koncernu Volkswagen v tomto projektu. Dohodu o tom v Berlíně slavnostně podepsali předseda představenstva společnosti Seat Luca de Meo, prezident společnosti Volkswagen Group China Jochem Heizmann a prezident společnosti JAC An Jin  za přítomnosti německé kancléřky Angely Merkelové a premiéra Čínské lidové republiky Li Kche-čchianga.
 
Seat se na základě smlouvy stane akcionářem společnosti JAC Volkswagen Automotive a v důsledku toho dojde k novému uvedení značky Seat na čínský trh v letech 2020 až 2021.
 
Seat společně s Volkswagen Group China a JAC v Číně vybuduje výzkumné a vývojové centrum pro vývoj elektromobilů a technologií v oblasti konektivity a autonomní jízdy, včetně příslušných dílů, komponent a klíčových technických řešení. Zprovoznění výzkumného a vývojového centra je plánováno na rok 2021. Společný podnik uvede na trh elektromobil napájený z akumulátorů na základě konkurenceschopné platformy.
 
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti Seat, po podepsání smlouvy prohlásil: „Dnešní den vstoupí do historie naší společnosti, protože vstupujeme do nové éry, která nám umožní globalizovat značku a podpořit vývoj elektromobilu. Čína nabízí značce Seat mnoho příležitostí.“