sedan bmw řady 3 sází na tradici | Aktuality | autoweek.cz

Sedan BMW řady 3 sází na tradici

Sedan BMW řady 3 sází na tradici

05.10.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Sedmá generace BMW řady 3 přináší vše, co se od tohoto sportovně laděného vozu očekává, především potěšení z jízdy v prvotřídní kabině.
BMW řady 3 více než 40 let ztělesňuje koncept sportovní radosti z jízdy. Je to automobil, který si dlouhodobě udržuje vysokou oblibu u zákazníků - od roku 1975 se prodalo více než 15 milionů kusů. Je nejúspěšnějším modelem značky BMW a nejprodávanějším prémiovým vozem na světě.
 
Světová premiéra nového BMW řady 3 Sedan se odehrála na pařížském autosalonu, ale prodej začne až od 9. března 2019. I nadále se vyrábí v hlavním závodě BMW v Mnichově, ovšem v souladu se strategickými cíli se ještě přidají další dva závody - pro čínský trh bude vyrábět ve společném podniku BMW Brilliance v Šen-jangu a v roce 2019 se přidá nově budovaný závod v mexickém San Luis Potosí.
 
Tradiční ale ne konzervativní
Tým designérů (tvary vozu vznikaly ještě před tím, než do jeho čela přišel z Mladé Boleslavi Jozef Kabáň) nepřipustil žádnou revoluční proměnu. Už na první pohled se jedná o BMW řada 3.  Samozřejmě se nejedná o konzervativní styl, ale tradiční tvary zdůrazňují, že i nová generace zůstává přesně tím, co od tohoto vozu kupující očekávají. Od svého předchůdce se na pohled liší jen vylepšenými světlomety (jde ale jen o evoluci toho, co už tu bylo dřív) a dvojitou mřížkou chladiče.
 
Součástí standardní výbavy jsou full-LED přední světlomety, zatímco LED světlomety s rozšířenou funkčností a denním svícením ve tvaru písmene U jsou v seznamu výbavy na přání. K dispozici jsou rovněž adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly BMW Laserlight.
 
Větší ale lehčí
K významným změnám ale přesto došlo. Pro modelový rok 2019 řada 3 dostala novou modulární platformu CLAR používanou už pro větší modelové řady 5 a 7. Ta podle BMW zvyšuje celkovou tuhost nosné struktury o 25 % při současném snížení hmotnosti o 55 kg. Klíčové je dosažení rozložení hmotnosti mezi nápravy v ideálním poměru 50:50 %.
 
Všechny důležité rozměry se poněkud zvětšily - nová řada 3 je o 85 mm delší než předchozí generace (4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a o 1 mm vyšší (1442 mm). Rozvor náprav je o 41 mm delší (2851 mm) a rozšířily se i rozchody kol vpředu 43 mm a vzadu 21 mm. Zavazadlový prostor má objem 480 l.
 
Digitální interiér
Nově navržený přístrojový štít a kontrolní displej tvoří seskupení širokoúhlých obrazovek, zatímco ovladače jsou soustředěny do jasně strukturovaných funkčních panelů. V roli přístrojového panelu je 12,3“ displej s novou atraktivní grafikou, jen u základní výbavy zůstaly analogové přístroje.
 
Centrálně umístěný dotykový displej s operačním systémem iDrive 7.0 má rozměr 8,8“ nebo 10,25“ poskytuje informační a navigační funkce.
 
Přístup k určitým funkcím a nastavení může být prostřednictví hlasových pokynů. Inteligentní osobní asistent BMW se učí a zlepšuje se prostřednictvím aktualizací odeslaných z automobilky.
 
Především čtyřválce
Pod dlouhou kapotou dominují čtyřválce:
verze motor výkon převodovka
320i 2,0 l R4 135 kW (184 k) 8A Steptronic
330i 2,0 l R4 190 kW (258 k) 8A Steptronic
318d 2,0 l R4 110 kW (150 k) 6M
320d 2,0 l R4 140 kW (190 k) 6M
320d xDrive 2,0 l R4 140 kW (190 k) 8A Steptronic
330d 3,0 l R6 195 kW (265 k) 8A Steptronic
od léta 2019      
330i Performance 2,0 l R4 + elmotor neuv. 8A Steptronic
M340i xDrive 3,0 R6 275 kW (374 k) 8A Steptronic
 
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici
  • Sedan BMW řady 3 sází na tradici