name | autoweek.cz

Šéf VW Diess varuje před tažením proti automobilům

Šéf VW Diess varuje před tažením proti automobilům

16.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německý automobilový průmysl čelí mnoha velkým problémům a rizikům. Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess varuje, že Německo může ztratit své celosvětové vedoucí postavení a skončit jako Detroit.
„Současná kampaň proti individuální mobilitě, tedy proti automobilům, dostává měřítko ohrožující její samotnou existenci,“ uvedl generální ředitel Volkswagenu na konferenci ve Wolfsburgu.
 
 „Z dnešního pohledu je pravděpodobnost 50 : 50 %, že německý automobilový průmysl během deseti let ztratí své vedoucí postavení na světě, pokud automobilky rychle nezmění svůj přístup a nezmění své dodavatelské řetězce,“ prohlásil Diess.
 
Některé automobilky by mohly opustit tuto oblast podnikání v důsledku reforem, které jsou nutné k přesunu výroby na elektromobily místo vozidel s pohonem spalovacími motory a změn nezbytných k řešení nových geopolitických hrozeb. Podle Diesse přechod od spalovacích motorů k elektricky poháněným vozům povede jen ve firmě VW ke ztrátě 14 000 pracovních míst do roku 2020. Dotkne se ale i dodavatelských firem.
 
„Všichni jsme si zvykli na to, že máme rozvíjející se průmyslové metropole kolem centrálních výrobních závodů německých automobilek a jejich dodavatelů, kde lidé rádi žijí a pracují, ale to není zaručeno pro vždycky. Pokud se podíváte na bývalé bašty automobilového průmyslu, jako jsou Detroit, Oxford-Cowley nebo Turín, pak pochopíte, co se stane s městy, když kdysi mohutné korporace a přední průmysl odejdou,“ dodal Diess.
 
„K dosažení snížení emisí CO2 v Evropě o 30 % do roku 2030 potřebuje Volkswagen zvýšit svůj podíl vozidel s elektrickým pohonem na 30 % z celkového prodeje nových automobilů. Jenže emise oxidu uhličitého, hlavního ze skleníkových plynů obviňovaných z globálního oteplování, v Německu dále pozrostlou vzhledem k závislosti země na výrobě elektřiny z hnědého uhlí,“ připomenul Diess.
 
„Problémy, který musí německý automobilový průmysl čelit, jsou obrovské,“ řekl Diess. Jako příklady jmenoval obchodní válku mezi USA a Čínou, Brexit a vztahy s Ruskem a Tureckem. Nový test WLTP pro testování výfukových plynů podle Diesse také posouvá průmysl „na okraji jeho možností.“ Volkswagen nedávno oznámil, že celosvětový prodej skupiny v září poklesl kvůli zavedení nové metodiky měření emisí. Opět také kritizoval nadcházející přísnější limity emisí připravované v EU.