name | autoweek.cz

Škoda Auto představuje omlazený Superb

Škoda Auto představuje omlazený Superb

20.04.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na koncernovém večeru u příležitosti autosalonu v Šanghaji Škoda ve světové premiéře předvedla modernizovanou podobu špičkového modelu Superb pozměněnou v duchu nového designového stylu. Škoda navíc na čínský trh uvádí model Rapid Xin Rui.

Značka Škoda trochu překvapivě připravila modernizaci modelu Superb. Již koncem příštího roku se totiž představí zcela nová, už třetí generace tohoto vozu. Důvodem modernizace je skutečnost, že v Číně, což je hlavní odbytiště tohoto modelu, je Superb uprostřed svého životního cyklu a v Evropě posunula měřítka v nabídce nových technologií nová generace modelu Octavia. V Číně se navíc nově do nabídky připojí i Superb ve verzi kombi. Ta se bude dovážet z České republiky.

Vrcholný model mladoboleslavské značky získal nový vzhled v duchu nového designového stylu značky s ostřeji řezanými rysy přídě a mnohem atraktivnější zádí. Změnami prošel také interiér s novými volanty a potahovými látkami, dekory a barevnými kombinacemi přístrojové desky.

K tomu se přidávají i nové kombinace motorů a převodovek. Atraktivitu dále zvyšují inovativní technické prvky výbavy jako například parkovací asistent druhé generace nebo zjednodušená obsluha unikátního konceptu zádě TwinDoor. 

Nový Superb je úspornější než dosud především díky nasazení systémů Start-Stop a rekuperace brzdné energie.

Škoda Auto dosud na celém světě prodala 557 000 kusů modelu Superb. V roce 2012 to bylo 109 100 vozů, z nichž přibližně 40 % vozů směřovalo k zákazníkům v Číně.

Jako čtvrtý model Škoda uvádí na čínský trh rodinný sedan Rapid Xin Rui, speciálně přizpůsobený pro potřeby čínského trhu. V Číně přichází se dvěma úspornými zážehovými motory 1,4 MPI/66 kW a 1,6 MPI/81 kW.

Ještě v letošním roce na čínský trh vstoupí i SUV Yeti, které má v Šanghaji čínskou výstavní premiéru. V Číně se ale bude prodávat v poněkud prodloužené verzi, která nebude k dispozici v jiných zemích.

V roce 2012 Škoda Auto v Číně dodala zákazníkům 235 700 vozů, což představovalo meziroční nárůst o 7 %. Nejprodávanějším modelem přitom byla Octavia. Na její konto šlo v roce 2012 celkem 142 800 prodaných kusů, tj. zhruba 60 % celkového prodeje značky v zemi. Odbyt modelu Octavia v Číně tak meziročně vzrostl o 15,8 %.