name | autoweek.cz

Škoda na AMI 2014 v Lipsku: pět německých premiér

Škoda na AMI 2014 v Lipsku: pět německých premiér

31.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda je v Německu již pět let jedničkou mezi importovanými značkami. Prodej značky Škoda v Německu vzrostly do dubna 2014 o 10,9 %, tržní podíl vzrostl na 4,8 %.

Na letošním autosalonu Auto Mobil International 2014 (AMI) v Lipsku Škoda ve zcela nově koncipované expozici představuje pět německých výstavních premiér. Svým výrazným zastoupením na autosalonu Škoda potvrzuje své postavení jedničky mezi importovanými značkami na největším evropském trhu.

 

Nevětším magnetem na stánku značky Škoda v Lipsku je studie pětidveřového kupé Škoda VisionC. Atraktivní vůz s elegantním designem a mnoha pozoruhodnými designovými zajímavostmi, především využitím českého křišťálu, současně ukazuje orientaci značky k funkčnosti a ekologii. Koncept Škoda VisionC je poháněn zážehovým motorem na zemní plyn.

 

Crossover Škoda Octavia Scout s robustním off-roadovým vzhledem má pohon všech kol nejnovější generace a inovativní techniku.

 

Škoda Octavia G-Tec je první v modelové řadě Octavia s pohohem na zemní plyn. Vůz s pohonem přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW vykazuje při jízdě na CNG emise CO2 jen 97 g/km.

 

Premiérovou pětici vozů doplňují dva nové sportovně laděné akční modely Škoda Citigo Monte Carlo a Yeti Monte Carlo.

 

Vedle premiérových vozů Škoda v Lipsku představuje i akční modely určené pro německý trh: Škoda Fabia Best of (s mnoha doplňky a vzhledem ve stylu verze RS), Škoda Rapid Spaceback Style+ (sériově s panoramatickou prosklenou střechou), Rapid Drive (s bohatou nadstandardní výbavou) a Rapid Spaceback Cool Edition (s klimatizací a dalšími prvky výbavy).

 

Samozřejmě nechybí ani bohatá nabídka nových nízkoemisních vozů řady GreenLine s úspornými motory TDI a vozů s výbavou Green tec, zahrnující mj. systém Start-Stop, stejně jako luxusní varianty Laurin & Klement.

 

Vůz Škoda Citigo G-Tec je jednou atrakcí expozice propagující pohon zemním plynem připomínající, že v Německu už počet vozidel na CNG překročil 100 000 kusů a v provozu tam je 920 čerpacích stanic.

 

Expozici Škoda v Lipsku doplňují testovací jízdy pro návštěvníky a už tradiční soutěž v parkování Park&Drive.

 

Německo je po Číně největším trhem značky Škoda. V roce 2013 zde Škoda zákazníkům dodala 136 400 vozů. To představovalo 15 % celosvětových dodávek vozidel značky Škoda v minulém roce. Od roku 2009 je Škoda v Německu jedničkou mezi dováženými značkami. Její tržní podíl v roce 2013 činil 4,6 %.

V prvních čtyřech měsících letošního roku vzrostl prodej oproti stejnému období minulého roku o 10,9 % na 47 700 vozů a tržní podíl vzrostl na 4,8 %. Tři modely značky Škoda jsou mezi desítkou nejprodávanějších dovážených aut: Octavia na 1. místě, Fabia na 2. místě a Yeti na 10.