škoda superb iv - plug in hybrid z kvasin | Aktuality | autoweek.cz

Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin

Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin

03.01.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Škoda Superb iV je prvním vozem značky s (částečně) elektrifikovaným pohonem. Přichází do prodeje jako liftback i kombi ve všech úrovních výbavy. Jízda s čistě elektrickým pohonem na vzdálenost 62 km umožní uživatelům pohyb v bezemisních zónách a parkování zdarma.
Škoda chce aby verze Superb iV s plug in hybridním pohonem představovala asi 20 % z celkového objemu prodeje tohoto modelu, přičemž většinu si pořídí fleetoví zákazníci, představující 82 % ze všech kupujících modelu Superb. Vzhledově se odlišuje jen jiným předním nárazníkem. Od modernizované verze Superbu se liší i použitím modernějšího infotainmentu 3. generace.
 
Tři způsoby pohonu
Superb iV umožňuje použití tří způsobů pohonu. V čistě elektrickém režimu s plně nabitým akumulátorem ujede až 62 km (podle WLTP). V hybridním režimu spolupracují elektrický a zážehový motor, přičemž systém volí nejefektivnější způsob pohonu. V tradičním režimu, když je vybitý akumulátor, slouží k pohonu jen zážehový čtyřválec 1,4 l TSI. Pro rozjezd se ale vždy využívá elektrický pohon spojený s generátorem zvuku.
 
Čtyřválec 1,4 l TSI má výkon 115 kW (156 k) a trakční elektromotor, uložený v převodovce DQ400, disponuje 85 kW (115 k). Celý systém při jejich spolupráci poskytuje maximální výkon 160 kW (218 k). Převodovka je dvouspojková šestistupňová. Motor 1,4 TSI se šestistupňovou převodovkou DSG v rámci koncernu VW najdeme už jen v hybridních verzích.
 
Lithio-ionový akumulátor, instalovaný v zadní části podlahy vozu, má kapacitu 13 kWh resp. využitelnou kapacitu 10,4 kWh. Zásuvku pro jeho dobíjení konstruktéři v Mladé Boleslavi elegantně skryli do mřížky chladiče. U liftbacku se kvůli uložení akumulátoru zavazadlový zmenšuje z 625 na 485 l, u Combi je objem 510 l. Superb iV může tahat přívěs až do hmotnosti 1900 kg.
 
Kombinovaná spotřeba paliva je 1,5 l/100 km, kombinovaná spotřeba energie při čistě elektrické jízdě činí 14,0 - 14,5 kWh/100 km. Řidič se nemusí obávat krátkého dojezdu - ten je celkově 850 km, byť se nádrž na benzin zmenšila na 50 l.
 
Možnost volby
Pokud chcete přednosti hybridního pohonu využívat k hospodárné jízdě, pak máte k dispozici spoustu příslušných informací o spotřebě energie, stavu nabití akumulátoru a využití brzdné energie k rekuperaci. Zejména v městském provozu s režimem B je plně elektrický režim perfektní, přičemž o většinu zpomalení se místo brzd stará elektromotor fungující jako generátor. K plnému uplatnění elektrického pohonu musíte před každou jízdou nabít akumulátor - za 3,5 hodiny z wallboxu 3,6 kW nebo přes klasickou domácí zásuvku za 6 hodin.
 
Pokud se rozhodnete zapomenout na úsporný provoz a dáte přednost dynamické sportovní jízdě, můžete maximální výkon probudit k životu tlačítkem volbou režimu Sport. Pak Superb iV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Pro maximální rychlost 224 km/h ale v Evropě moc uplatnění nenajdete. Při režimu Sport ale nezbývá energie v akumulátoru pro jízdu ve městě - rekuperací při zpomalování se sice akumulátor dobíjí, ale nikoliv natolik, aby to stačilo na plně elektrický provoz.
 
Všechny úrovně výbavy
Škoda u modelu Superb iV zvolila zcela odlišnou strategii od jiných značek. Nenabízí totiž plug in hybrid jako speciální verzi v jediné úrovni výbavy, ale kombinuje tento způsob pohonu s oběma verzemi karoserie a se všemi čtyřmi základními úrovněmi výbavy (nikoliv pro Scout). Standardem jsou mj. i dvouzónová klimatizace Climatronic nebo všechny světlomety s LED, hlavní LED Matrix.
 
Zákazník v Superbu iV získá i standardně dodávaný adaptivní podvozek DCC s nabídkou režimů Comfort, Normal a Sport nebo navigační systém Amundsen B s 8“ displejem. Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku, která je rovněž součástí standardní výbavy, je vůz Škoda Superb iV vždy online. Nabízí tak dopravní informace v reálném čase a aplikace infotainmentu, které lze zdarma stahovat po dobu tří let.
 
Porovnání cen s výkonově nejbližšími verzemi se zážehovým motorem 2,0 TSI a vznětovým 2,0 TDI
Superb iV Ambition Style SportLine L&K
Liftback 1,4 TSI iV/160 kW 6AT 881 900 Kč 916 900 Kč 971 900 Kč 1 055 900 Kč
Combi 1,4 TSI iV/160 kW 6AT 911 900 Kč 946 900 Kč 1 001 900 Kč 1 085 900 Kč
Liftback 2,0 TSI/140 kW 7AT 804 900 Kč 849 900 Kč 904 900 Kč 999 900 Kč
Liftback 2,0 TDI/140 kW 7AT 854 900 Kč 899 900 Kč 954 900 Kč 1 049 900 Kč
Combi 2,0 TSI/140 kW 7AT 834 900 Kč 879 900 Kč 934 900 Kč 1 029 900 Kč
Combi 2,0 TDI/140 kW 7AT 884 900 Kč 929 900 Kč 984 900 Kč 1 079 900 Kč
 
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin
  • Škoda Superb iV - plug in hybrid z Kvasin