name | autoweek.cz

Škoda v Číně jede na plný plyn

Škoda v Číně jede na plný plyn

21.04.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Čína je největším zahraničním trhem české automobilky. Na autosalonu v Šanghaji představila nový styl v podobě nového loga i designu. V čínské premiéře se pochlubila koncepty VisionD a Octavia Green E Line, které přinášejí mnoho inspirací pro čínský trh.

Na expozici značky Škoda je patrný význam, jaký klade čínskému trhu. Kromě všech tří modelových řad, nabízených v Číně, tedy Fabia (Jing Rui), Octavia (Ming Rui) a Superb (Hao Rui) byly poprvé v Číně vystaveny i koncepty VisionD a Octavia Green E Line. Koncept VisionD ukazuje nejen nový styl, ale i pravděpodobnou podobu vozu, který by se měl i na čínském trhu měl objevit do dvou let. Představení konceptu elektromobilu Octavia Green E Line je zase jasnou odpovědí na iniciativy čínské vlády prosazující rozšiřování tohoto způsobu pohonu. Ostatně mít v expozici automobil s elektrickým pohonem bylo samozřejmostí takřka u všech čínských výrobců včetně těch nejmenších.

Čínskou specialitou je skutečnost, že vozy Škoda jsou v Šanghaji k vidění hned dvakrát - v rámci koncernové prezentace pod značkou Škoda a jako součást rozsáhlé expozice jejich výrobce, tedy společnost Shanghai Volkswagen a celého koncernu SAIC.

Čínské verze modelů Škoda se od těch,m které známe od nás, poněkud liší. V rozporu s tím, co si může někdo myslet, je jejich základní výbava bohatší a najdeme v nich technické vymoženosti, které se u nás nenabízejí (zadní světlomety LED, antény zabudované v oknech). Poněkud se odlišují i designem, nabízejícím více chromu na přídi. V nabídce nenajdeme kombi, vznětové motory, šestiválce ani pohon 4x4. Octavia se nejvíc prodává s motory 1,4 TSI a 1,6 l, ze 60 % vybavená samočinnou převodovkou, zde především Tiptronicem. U Superbu převažuje motor 1,8 TSI a samočinná převodovka (opět většinou Tiptronic) je v 90 % aut. Zvláštností čínského trhu je i obliba méně výrazných až smutných barev. Přitom v Číně volí značku Škoda mnohem mladší klientela než v Evropě, čemuž odpovídá i poptávka po výbavách.