name | autoweek.cz

Škoda v Číně významně posílí

Škoda v Číně významně posílí

31.03.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Během návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v ČR podepsaly společnosti Volkswagen AG, SAIC Motor Corp. Ltd. a Škoda Auto memorandum o porozumění. Škoda Auto získá kapitálový podíl na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive.
Škoda Auto ve spolupráci s dlouholetým čínským partnerem, společným podnikem SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd., posílí svou přítomnost na čínském automobilovém trhu. Rozhodující přitom bude rozšiřování modelové palety a investice do perspektivních automobilových technologií. Nebude se ale jednat o rozšíření vývozu vozů z ČR do Číny, jak mylně uvádějí česká média!
 
Při příležitosti návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC Motor Corp. Ltd. a Škoda Auto za přítomnosti prezidentů Číny a České republiky příslušné memorandum.
 
Cílem zdvojnásobení prodeje v Číně
Na základě dohody plánuje společný podnik SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd. v následujících pěti letech realizovat investice do rozšiřování modelové palety značky Škoda v Číně. Těžištěm investic budou vedle nových modelů také alternativní pohony, digitalizace individuální dopravy a konektivita vozů. Hodnota investic představuje v přepočtu přibližně 2 miliardy eur.
 
„Dnes uzavřenou dohodou posilujeme přítomnost značky na čínském trhu. V příštích letech budeme nabídku automobilů značky Škoda v rychlém tempu rozšiřovat o moderní koncepty. Našim cílem je do roku 2020 zdvojnásobit dodávky vozů značky Škoda čínským zákazníkům. K tomu nyní společně se SAIC Volkswagen otvíráme cestu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
 
„Se svým nasazením v Číně hraje Škoda a společný podnik SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd. v koncernové strategii důležitou roli. Investice ve výši zhruba dvou miliard eur představují silný signál pro budoucí výzkum a vývoj nových konceptů automobilů a ekologických technologií v Číně. Dohoda obou partnerů je důležitým krokem do budoucnosti,“ říká Prof. Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva společnosti Volkswagen AG a prezident a CEO Volkswagen Group China.
 
Škoda Auto kapitálově vstoupí do SAIC VW
V uvedené částce jsou zahrnuty i výdaje na perspektivní koncepty elektrických pohonů, konektivitu vozů značky Škoda a digitalizaci individuální mobility. Kromě toho se společnosti Volkswagen, SAIC Motor Corp. Ltd. a Škoda Auto dohodly, že Škoda za předpokladu souhlasu čínských úřadů získá kapitálový podíl na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd.
 
K plánované kapitálové účasti společnosti Škoda Auto na čínském společném podniku Maier uvádí: „Těší nás, že přítomnost naší značky na čínském trhu budeme moci našim podílem ve společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd. podstatně posílit. Kapitálová účast na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company je základem samostatného brandingu automobilů značky Škoda a tím i silnějšího profilování značky Škoda v Číně.“
 
​Škoda v Číně průkopníkem
Škoda patří na čínském trhu k automobilovým průkopníkům. Již v roce 1936 provozovala značka v Číně pět obchodních zastoupení. V novější historii začala Škoda Auto s výrobou v Číně v polovině roku 2007 s modelem Octavia. V úzké spolupráci s partnerem SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd. začala v následujícím roce modelem Fabia výroba vozů značky Škoda v závodě An-tching nedaleko Šanghaje. V červenci 2013 z linky sjel již miliontý vůz značky Škoda vyrobený v Číně. Aktuálně se modely české automobilky vyrábějí také v čínských závodech společnosti SAIC Volkswagen ve městech Nan-ťing, I-čeng a Ning-po.
 
Škoda svůj roční prodej v Číně zvýšila z 27 300 vozů v roce 2007 na 281 700 vozů v roce 2015. V současné době to představuje čtvrtinu celosvětového odbytu značky. Od roku 2010 je Čína v celosvětovém měřítku pro značku Škoda největším trhem. V roce 2012 česká automobilka nabízela na čínském trhu tři modelové řady, dnes mohou zákazníci volit již mezi šesti různými modely značky, od modelu Škoda Fabia až po novou generaci modelu Škoda Superb.
 
Dosud prodala značka Škoda v Číně více než 1,6 milionu vozů. Kapitálovým podílem ve společnosti SAIC Volkswagen Automotive Corp. Ltd. Škoda svou pozici v Číně ještě dále posílí.
 
SUV ofenziva i v Číně
Škoda v současné době spolu se svým partnerem připravuje pro čínský trh rozsáhlou ofenzívu v segmentu SUV. V této souvislosti bude koncem dubna na autosalonu v Pekingu čínské veřejnosti poprvé představena designová studie Škoda VisionS. Tento koncept je předobrazem nového velkého SUV značky Škoda, jehož uvedení na čínský trh je plánováno v první polovině roku 2017.
 
V rámci ofenzívy v segmentu SUV se již vyvíjí další karosářská varianta velkého SUV značky Škoda. Kromě toho se pro Čínu počítá i s vozem kategorie Cross Over Utility Vehicle (CUV).
 
Velký zájem čínských zákazníků o moderní vozy kategorie SUV dokazuje model Škoda Yeti, který se vyrábí v závodě v An-tchingu a který má ve srovnání s evropskou verzí o šest centimetrů delší rozvor. Jen za první dva měsíce roku 2016 vzrostl jeho prodej oproti loňskému roku o více než 300 %.
 
Studie VisionS se stala startovním signálem pro nový vůz značky Škoda v segmentu velkých SUV i pro inovativní koncepty elektrických pohonů na čínském trhu.