name | autoweek.cz

Škoda Vision E s elektrickým pohonem

Škoda Vision E s elektrickým pohonem

30.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

První studie elektromobilu značky Škoda bude mít premiéru na autosalonu v Šanghaji. Škoda Vision E nechává nahlédnout do strategie elektromobility značky slibující pět elektromobilů do roku 2025. Jako první přijde Škoda Superb v modelovém roce 2019 s plug-in-hybridním pohonem.
Účast značky Škoda na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) bude ve znamení elektrifikace: studií Vision E automobilka poprvé nabídne konkrétní výhled na individuální mobilitu budoucnosti. Škoda pracuje na elektrifikaci své modelové palety, takže do roku 2025 nabídne pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.
 
Emocionálně laděné, pětidveřové SUV-kupé ujede až 500 km na čistě elektrický pohon a umožní autonomní řízení třetí úrovně. První koncept vozu na čistě elektrický pohon s autonomním řízením v historii automobilky ztělesňuje budoucnost elektromobility značky.
 
Elektronický pohon všech kol
Škoda Vision E je s délkou 4645 mm, šířkou 1917 mm a výškou 1550 mm velice výrazná. Díky dlouhému rozvoru 2850 mm vytvořili technici, jako vždy u vozů značky Škoda, mimořádně prostorný interiér. Koncept slučuje zvýšenou pozici sedadel a velkorysou prostornost, typické znaky vozů kategorie SUV, s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy karoserie kupé.
 
Škoda Vision E pohánějí dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW. Díky inteligentnímu managementu kooperují oba elektromotory s maximální účinností a pohání všechny čtyři kola. Škoda Vision E slibuje maximální rychlost 180 km/h. Llithio-ionové akumulátory a optimální rekuperace umožňují dojezd až 500 km.
 
Semiautonomní řízení
Se studií Vision E umožňuje Škoda také nahlédnout do již brzy realizovaných forem autonomního řízení. Podle nejnovějších odhadů bude již v roce 2030 zhruba 15 % všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Studie Škoda Vision E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. Umí se automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory, různého dosahu a nejrůznější kamery, které sledují provoz.
 
Strategie elektromobility
V globální růstové strategii automobilky hraje elektromobilita klíčovou roli. Škoda na bází koncernové platformy MEB vyvíjí vlastní koncepty vozů pro čistě elektrickou mobilitu.
 
Elektrifikace modelové palety značky Škoda bude zahájena již v roce 2019 uvedením modelu Škoda SUPERB s plug-in-hybridním pohonem. Krátce poté v roce 2020 bude následovat čistě elektricky poháněný sériový vůz značky Škoda. Do roku 2025 pak značka rozšíří svou nabídku o pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů.