name | autoweek.cz

Šokující změna: Rushforth od Hyundaie k Nissanu

Šokující změna: Rushforth od Hyundaie k Nissanu

13.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nissan Motor získal do svých služeb dosavadního vicepresidenta a výkonného šéfa společnosti Hyundai Motor Europe. Allan Rushforth se stane vicepresidentem a globálním prodejním šéfem Nissanu.

Nissan velmi rychle zaplnil místo uprázdněné odchodem Andyho Palmera, který odešel do Anglie, aby se stal generálním ředitelem automobilky Aston Martin. V září byl Palmerovým nástupcem v roli vicepresidenta a šéfa plánování Nissan Motor jmenován Philippe Klein. Ten přišel od aliančního partnera - z pozice vicepresidenta Renaultu. Klein, který k Renaultu přišel v roce 1981, už dříve v rámci aliance dvakrát u Nissanu zastával roli vicepresidenta (v letech 1999 až 2003 a 2007-2008).

 

Palmerova funkce ovšem byla nově rozdělena. Odpovědnost za celosvětový prodej Nissanu převezme Allan Rushforth (55). Rushforth se stane vicepresidentem formálně podřízeným Kleinovi. Klein skládá účty přímo Carlosu Ghosnovi.

 

Rushforthův odchod do ústředí Nissanu v japonské Yokohamě je současně těžkou ranou pro Hyundai Motor Europe, kde zastával post vicepresidenta a výkonného šéfa Hyundai Motor Europe. Právě on byl klíčovou postavou velkého nástupu korejské značky v Evropě v průběhu posledních let.

 

Rushforth přišel do automobilového průmyslu v roce 1983, kdy se stal manažerem fleetového prodeje u Rover Group. Poté, co BMW získalo kontrolu nad Roverem, byl roku 1996 vyslán do Koreje jako ředitel uvádějící na tamní trh značku Land Rover. Odtud odešel k Volkswagen Group, aby se stal prodejním šéfem Audi pro Velkou Británii. Odtud jej v roce 2007 získal Hyundai k řízení svých činností v Evropě. Podle tiskové informace HME Rushforth od Hyundaie odejde k 21. říjnu.

 

Pro evropský Hyundai to je v krátké době druhá ztráta, protože v červnu z jeho ústředí v Offenbachu odešel šéf marketingu Mark Hall. Jeho roli dočasně převzal právě Rushforth (na titulní fotografii je při převzetí ceny AutoBest 2012 pro Hyundai Elantra v Praze).

 

Na nedávném autosalonu v Paříži představitelé Nissanu ohlásili cíl stát se do roku 2016 nejprodávanější asijskou značkou v Evropě s podílem na trhu 5 %. K dosažení tohoto cíle Nissan podle svého evropského šéfa Paula Willcoxe potřebuje zlepšit svou pověst a posílit prodejní síť. Obojí musí dokázat především na nejdůležitějším evropském trhu, tedy v Německu, a to navzdory tomu, že tam kupující jednoznačně preferují domácí značky.

 

Nissan zaujímá podíl 3,6 % na trzích EU, zatímco Hyundai jen 3,3 %, jenže v Německu drží Nissan pouze 2,0 % proti 3,3 % podílu Hyundaie. Asijskou jedničkou v Evropě ale je Toyota s podílem okolo 4 %, ovšem v Německu má jen 2,3 %. Volkswagen v Německu zaujímá 21 % podílu na trhu sledován Mercedesem-Benz s 8,9 %, BMW se 7,8 % a Opelem s 7,3 %.