společnosti musí reagovat efektivněji | Aktuality | autoweek.cz

Společnosti musí reagovat efektivněji

Společnosti musí reagovat efektivněji

07.09.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Podle poradenské služby AlixPartners si mnoho společností nechává uniknout příležitost vyrovnat se s krizí. Automobilový průmysl musí navíc řešit i přechod na elektromobilitu.
Agentura AlixPartners varuje, že mnoho společností je přesvědčeno, že koronavirovou krizí projdou bez problémů. „Jsem ohromen, kolik společností nechává krizi nevyužitou a nepracuje na struktuře svých nákladů a procesů. Obrovská vládní pomoc se většinou využívá pouze k uklidnění okamžité bolesti, ale nikoli k urychlení léčby,“ řekl evropský šéf AlixPartners Michael Baur.
 
Díky tzv. kurzarbeitu, vládním půjčkám a zárukám v miliardách eur došlo od dubna v Německu k podstatně menšímu počtu bankrotů než v předchozím roce, a to navzdory kolapsu výroby a poklesu poptávky. Společnosti by měly tuto příležitost využít k přezkoumání svých obchodních modelů a dodavatelských řetězců a přijmout opatření do budoucna. „Společnosti by měly mnohem víc zasahovat do svých provozních mechanismů. Nebylo to jen šest obtížných měsíců. V oblasti letecké dopravy, cestovního ruchu a organizace velkých akcí bude svět po koronaviru jiný. A automobilový průmysl se bude muset vyrovnat s přechodem na elektromobilitu,“ řekl Baur.
 
Reorganizace musí přinést zrušení pracovních míst. Několik společností to již oznámilo. „Každý, kdo dnes pracuje v režimu kurzarbeitu, je samozřejmě v ohrožení. I kdyby se ekonomika vzpamatovala, nebude potřeba okamžitě tyto pracovníky zaměstnávat. Automobilový průmysl čelí zásadní proměně, která neskončí jen přechodem k elektromobilitě. Výrobci musí kromě aktivních řešení krizové situace rozhodovat o své budoucnosti. Právě nyní se odhalují všechna nesprávná rozhodnutí z minulosti, objevují se nové obchodní modely a možnosti zeštíhlení. Tuto krizi přežijí jen ti nejsilnější,“ varuje šéf německé pobočky AlixPartners Andreas Rüter.