name | autoweek.cz

Spolupráce BMW Group a čínské Great Wall

Spolupráce BMW Group a čínské Great Wall

16.07.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BMW Group a Great Wall Motor uzavřely dohodu o společné výrobě elektromobilů Mini v Číně. Novou úroveň spolupráce mezi Čínou a Německem dokládá skutečnost, že podpisu smlouvy se zúčastnili čínský premiér Li Keqiang a německá kancléřka Angela Merkelová.
BMW Group a čínská Great Wall Motor podepsaly smlouvu o výrobě elektrických vozidel Mini v rámci nového společného podniku (50:50) se sídlem v Číně. Podpisu smlouvy se zúčastnili čínský premiér Li Keqiang a německá kancléřka Angela Merkelová.
 
BMW Group a společnost Great Wall Motor se zavázaly založit nový společný podnik Spotlight Automotive Limited pro vývoj a výrobu vozidel s elektrickým pohonem v Číně. Kromě výroby elektromobilů Mini bude společný podnik vyrábět i elektrická vozidla pro automobilku Great Wall Motor. Společný podnik bude sídlit v provincii Jiangsu, kde oba partneři společně vybudují nový moderní výrobní závod.
 
Jedná se o další významný krok směrem k elektrifikované budoucnosti značky Mini po zahájení přípravy výroby prvního akumulátory napájeného elektromobilu Mini v hlavním výrobním závodě značky v Oxfordu. Výroba budoucích elektromobilů Mini s akumulátory v Číně znamená vstup na největší světový trh elektromobility.
 
BMW Group rovněž rozšíří svůj úspěšný společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA) s automobilkou Brilliance. Ten v roce 2017 zákazníkům v Číně dodal 560 000 automobilů značky BMW, což bylo víc než na dvou největších trzích (v USA a Německu) dohromady. Dvě třetiny všech vozidel BMW prodaných vloni v Číně byly vyrobeny ve společném podniku BBA. V roce 2017 byla Čína s 35 000 prodanými kusy čtvrtým největším odbytištěm značky Mini.
 
Great Wall se jako jedna z mála čínských automobilek angažuje i v Evropě. Se státní podporu vybudovala výrobní závod v Bulharsku. Jenže dodávky z něj do jiných zemí se nikdy pořádně nerozeběhly. Produkce vozů Great Wall v Bulharsku se postupně omezila jen na pick-upy dodávané především státnímu sektoru. Ovšem po výměně vlády v zemi tyto dodávky ustaly, takže podle dostupných informací bulharský závod nedávno zastavil výrobu.