name | autoweek.cz

SsangYong se vrací

SsangYong se vrací

03.02.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Korejská automobilka SsangYong se s pomocí nových majitelů začíná vracet k životu. Její dosavadní dovozce do České republiky, společnost Emil Frey, ji spolu se zcela novým modelem Korando opět přivádí i na český trh.

Poté, co čínští majitelé ze společnosti SAIC dovedli automobilku SsangYong v únoru 2009 k úpadku, se během roku 2010 začala obnovovat výroba a objevili se zájemci o její převzetí. Koncem listopadu 2010 byla uzavřena smlouva, na jejímž základě se novým majitelem automobilky SsangYong z města Pyeongtaek stala indická společnost Mahindra&Mahindra. Ta za 378 milionů dolarů získala kontrolní podíl 70 % akcií. Indové navíc za 84 milionů dolarů odkoupili i nové dluhopisy SsangYongu.

Mahindra&Mahindra je partnerem Suzuki Motor, se kterou vyrábí malá auta pro indický trh i na export. Mahindra Suzuki dominuje indickému trhu, ale nemá v nabídce žádná SUV. Ta nyní získá s pomocí SsangYongu, který ji dopomůže i k získání moderních pohonných jednotek, na jejichž vývoji SsangYong řadu let úspěšně spolupracoval s Mercedesem-Benz. Indové tyto moderní motory potřebují pro své pick-upy, s nimiž by rádi vstoupili nejen na asijské trhy, ale i do Severní Ameriky. Mahindra&Mahindra navíc s pomocí SsangYongu může rozšířit své působení do dalších asijských zemí a Evropy. To se Indům ve spolupráci se Suzuki nepodařilo a po navázání partnerství Suzuki s Volkswagenem se to stalo nemožným.

SsangYong během roku 2010 pozvolna obnovil výrobu nejprve s luxusním sedany Chairman H a W pro korejský trh a posléze se přidaly i další vozy z dřívější produkce (Actyon, Kyron, Rexton, Rodius a pick-up Actyon Sports). Ty se kromě domácího trhu nabízejí i v zemích, které nemají tak přísné emisní limity.

Od podzimu se do výroby zařadil i zcela nový model - nová generace městského SUV s tradičním jménem Korando. Jde o vůz zcela nové koncepce. Jde o první SUV značky se samonosnou karoserií a motorem umístěným napříč namísto ortodoxních předchůdců s karoserií na rámu a motorem podél. Také jeho turbodiesel, vyvinutý vlastními techniky SsangYongu ve Stuttgartu, je zcela nový a plní Euro 5. Korando přijíždí s karoserií navrženou Giorgettem Giugiarem kterou opouští dosavadní provokující styl designu. Zajímavostí je, že Giugiarovu firmu vloni koupil Volkswagen, který se současně stal i partnerem Suzuki.

 

Korando je prvním modelem, s nímž se SsangYong vrací i do Evropy. Pod tímto označením se začaly v roce 1983 vyrábět Jeepy CJ-7 jako první vozy s pohonem 4x4 produkované v Jižní Koreji. Tyto vozy se v roce 1988 začaly dokonce vyvážet i do Evropy. Po navázání spolupráce společnosti SsangYong Motor s Daimlerem-Benz se v roce 1996 představilo nové Korando jako zkrácená verze modelu Musso s licenčními pohonnými jednotkami Mercedes-Benz. Současná generace se představila jako koncept C200 v roce 2008. V nedávné době byl model Korando předváděn i se systémem stop-start a s elektrickým pohonem a je pravděpodobné, že se i tyto technické novinky postupně dostanou do sériové produkce.

Spolu s novým crossoverem Korando se do Evropy, a tedy i do České republiky, vrátí rovněž nekonvenční van Rodius, o nějž je mezi zákazníky navzdory obskurním tvarům docela zájem. SsangYong má v České republice deset servisních míst. Zprvu ale budou nové vozy nabízeny jen u pěti prodejců. Dovozce doufá, že vozů Korando a Rodius (dodávky se předpokládají do čtyř měsíců) v roli doplňku nabídky vozů značky Subaru dokáže za rok prodat okolo 200 kusů. Pro podporu prodeje bude Korando nabízeno s pětiletou zárukou (resp. na 100 000 km) bez dalších omezení.