name | autoweek.cz

Studie Škoda Yeti Xtreme

Studie Škoda Yeti Xtreme

26.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Studie Škoda Yeti Xtreme na bázi kompaktního SUV naznačuje rallyové ambice designovými prvky i výbavou.

Během prodlouženého víkendu (28. - 31. května 2014) Škoda na srazu GTI u jezera Wörthersee v rakouského Reifnitzu představí studii Škoda Yeti Xtreme. Škoda se setkání GTI zúčastní po páté.

Studie Yeti Xtreme od škodováckých designérů je sportovní a dynamickou podobou vozu s pohonem všech kol kombinující kompaktní SUV s designovými a výbavovými prvky soutěžního vozu.

 

Pohání jej motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW. Točivý moment motoru s maximem 250 N.m je k dispozici v rozsahu od 1500 do 4200/min a přenáší se na všechna kola přes šestirychlostní dvouspojkovou převodovku (DSG).

Z 0 na 100 km/h zrychlí Yeti Xtreme za 9,0 s a dosahuje maximální rychlosti 192 km/h.

 

Yeti Xtreme dostal velkoryse dimenzované brzdy z modelu Octavia RS v 17" kolech z lehkých slitin obutých do velkých terénních pneumatik. Pro náročné sportovní nasazení je podvozek výškově stavitelný.

 

Boční okna jsou zatmavená, střecha a lemy kol jsou zvýrazněné žluto-zelenou barvou. Vpředu je mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a LED světlomety. Na zádi zdůrazňuje dynamiku mohutný nárazník a dvě velké koncovky výfuku, které vozu dodávají výrazný zvukový projev.

 

V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a tzv. Recovery Tracks, speciální vyprošťovací podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění.

 

Sportovní interiér se sportovním volantem s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů poskytuje čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Sada Color&Trim zahrnuje karbonové prvky a kvalitní tmavé alkantarové povrchy se zeleným barevným akcentem. Kromě toho ve voze najdeme také hliníkové pedály a speciální prahové lišty.

Zcela nová je podoba středového panelu, kde jsou uloženy mj. nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky, obvyklé v soutěžních vozech.

Na přístrojové desce je i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci.