name | autoweek.cz

Švéd z Ameriky

Švéd z Ameriky

25.06.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Automobilka Volvo Cars představila nový sportovní sedan Volvo S60, první vůz značky, který se bude vyrábět v USA. Do prodeje přijde příští rok - bez turbodieselu v nabídce.

Sedany střední třídy, a to ani prémiových značek, nezažívají v poslední době dobré období. Pokud už zákazníci, v tomto segmentu převážně firemní klientela, volí tradiční vůz střední třídy, pak dávají přednost kombi. Také proto Volvo nejprve uvedlo novou generaci modelů střední třídy prostřednictvím kombi V60, které se představilo na jaře v Ženevě. Sedan S60 ovšem má posílit postavení Volva v segmentu sedanů na trzích v USA a Číně, kde je tato karoserie stále velmi populární.
 
Volvo poprvé z USA
Nyní přichází klasický tříprostorový sedan S60 s několika revolučními novinkami. Jde o první model v novodobé historii značky který se nebude dodávat se vznětovým motorem, v Evropě v tomto segmentu dosud jednoznačně převládající pohonnou jednotkou (ovšem v USA a Číně o ně není zájem), ale především jde o první vůz značky vyráběný ve Spojených státech.
 
Sportovní sedan střední velikosti S60 automobilka Volvo Cars odhalila při příležitosti slavnostního otevření své první továrny na území USA v Charlestonu v Jižní Karolíně. Nové S60 bude prvním modelem značky Volvo vyrobeným v USA.
 
Elegance v klasickém stylu
Design již tradičně patří mezi silné zbraně Volva. Nepřináší sice nic převratného proti ostatním modelům nové generace, nicméně méně je v tomto případě více, protože tento středně velký sedan vypadá velmi dobře a perfektně vyváženě. Působivá je maska ​​chladiče se svislými lamelami a samozřejmě s diodami vytvářejícími v hlavních světlometech téma Thorova kladiva.
 
Interiér je současná švédská klasika s jednoduchými tvary s mnoha doplňky a dominantním vertikálně orientovaným 9“ dotykovým displejem, jehož prostřednictvím se ovládá většina funkcí auta. Nová generace slibuje v porovnání s předchůdcem větší prostor pro cestující, protože celková délka narostla o 120 mm a rozvor náprav o 96 mm.
 
Technika jako v kombi V60 i velké řadě 90
Základem sedanu je platforma SPA, což znamená, že motor je umístěn vpředu napříč a pohání přední nebo všechna kola. S60 bude mít aktivní podvozek s volbou z několika jízdních režimů. Nové Volvo S60 díky tomu nabídne bezpečnostní technologie a systém infotainmentu shodné s novým kombi V60, crossoverem XC60 a s nejvyšší modelovou řadou 90.
 
Systém City Safety s technologií automatického brzdění pomáhá řidiči předcházet kolizím, přičemž se jedná o jediný systém na trhu, který dokáže rozpoznat chodce, cyklisty a velká zvířata. Nové Volvo S60 bude prvním sedanem střední třídy, který prostřednictvím funkce systému City Safety dokáže automaticky brzdit, aby zmírnil dopad případné čelní srážky s protijedoucím vozidlem.
 
Na přání dostupné systémy asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist poslední generace, které při jízdě rychlostí do 130 km/h na silnicích s jasným vodorovným značením podporují řidiče prostřednictvím zásahů do řízení, akcelerace a brzdění, se dočkaly vylepšení v podobě funkce upravující výkon při průjezdu zatáčkou. Mimoto je Volvo S60 vybaveno také systémem ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky, systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a dalšími asistenčními systémy s podporou řízení. Ke zvýšení bezpečnosti posádky uvnitř vozu i lidí pohybujících kolem něj přispívá na přání dostupný systém varování před křížením cesty jiným vozidlem s funkcí automatického brzdění.
 
Uživatelské rozhraní Sensus automobilky Volvo Cars je plně kompatibilní se systémy Apple CarPlay, Android Auto a sítí 4G, díky čemuž umožňuje řidiči stálé připojení k internetu.
 
Pohonné jednotky
V nabídce pohonných jednotek najdeme přeplňovaný zážehový dvoulitr, který ve verzi T5 dosahuje výkon 184 kW (250 k) a ve verzi T6 232 kW (316 k). Plug-in hybridní verze jsou standardně vybaveny pohonem všech kol bez mechanického propojení, protože zadní kola roztáčí elektromotor. Motor s přeplňováním turbodmychadlem a mechanicky poháněným dmychadlem poskytne ve verzi T6 Twin Engine AWD poskytne největší kombinovaný výkon 250 kW (340 k), výkonnější varianta T8 Twin Engine AWD až 294 kW (400 k). Komu by to bylo málo, ten bude moci sáhnout po sportovní variantě T8 Polestar Engineered, který má speciální kola, upravenou charakteristiku pérování, posílenou brzdovou soustavu a přeladěnou řídicí jednotku systému pohonu, takže celkový výkon stoupne až na 305 kW (415 k).
 
 
prémiové vozy - střední třída 2017 2016 rozdíl
1. Mercedes-Benz C 153 500 149 984 +2,3 %
2. Audi A4 146 484 163 755 -10,5 %
3. BMW 3 129 009 143 643 -10,2 %
4. BMW 4  GC 47 396 50 681 -6,5 %
5. Volvo V60 37 886 44 898 -15,6 %
6. Alfa Romeo Giulia 24 009 10 484 -
7. Jaguar XE 18 948 24 481 -22,6 %
8. Volvo S60 7 497 8 552 -12,3 %
9. Lexus IS 5 704 6 210 -8,1 %
Segment celkem 572 543 605 882 -5,5 %