name | autoweek.cz

Team Peugeot Total míří do rallycrossu

Team Peugeot Total míří do rallycrossu

10.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu v Ženevě je na stánku Peugeotu vystaven vůz Peugeot 208 WRX s nímž Sébastien Loeb pojede Mistrovství světa FIA v rallycrossu. Po sérii tří vítězství v Rallye Dakar Team Peugeot Total vstupuje do nové kategorie. Cílem Teamu Peugeot Total po sérii triumfů na Rallye Dakar je samozřejmě boj o titul.
Nový vůz Peugeot 208 WRX ve verzi pro rok 2018 připravuje Peugeot Sport. Tento automobil navazuje na vývoj, který v rallycrossu probíhal od roku 2014 v rámci spolupráce s týmem Hansen. Pokračování závodní činnosti ale bude nyní přímo pod kontrolou Peugeotu Sport a pod hlavičkou Team Peugeot Total. Ředitelem Peugeot Sportu je Bruno Famin a technický ředitelem Olivier Jansonnie.
 
Letošních 12 podniků Mistrovství světa FIA v rallycrossu zúčastní tři oficiální jezdci: legendární devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb, Timmy Hansen a jeho bratr Kevin Hansen. Zatímco Loeb a Timmy Hansen budou řídit vůz s novou specifikací 2018, Kevin Hansen zůstane u vývojové verze vozu z roku 2017.
 
Nový Peugeot 208 WRX, připravený pro rok 2018, bude v průběhu sezony postupně vylepšován. Nové vývojové prvky mají dopomoci k zajištění větší výkonnosti a lepší ovladatelnosti. Je nejen rychlejší a lehčí, ale také se snáz řídí, poskytuje lepší odezvu a má větší točivý moment. Tým techniků intenzívně pracoval na aerodynamice. Vůz bude mít od začátku sezony nové přítlačné křídlo a zadní nárazník. Po mechanické stránce bylo kromě vývojových změn na motoru změněno přední zavěšení a tlumiče. Vůz má větší kola a také rychlejší řazení a nový ochranný rám.
 
Peugeot 208 WRX 2018 - Technické údaje
Typ motoru: zážehový, přeplňovaný
Zdvihový objem: 1998 cm3
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Umístění: vpředu napříč
Největší výkon: 412 kW (560 k) při 6000/min
Točivý moment: 850 N.m při 4500/min
Průměr restriktoru sání vzduchu: 45 mm
Největší otáčky: 8000/min
Převodné ústrojí: pohon všech kol
Spojka: Uhlíková vícelamelová
Převodovka: šestirychlostní, přímo řazená, sekvenční
Diferenciál: diferenciál s omezenou svorností
Šasi
Karoserie: uhlíková vlákna
Skořepina: upravený standardní Peugeot 208 s ochranným rámem
Zadní křídlo: nastavitelné
Podvozek
Přední/zadní zavěšení: typu MacPherson
Pérování: jedna vinutá pružina na kolo
Tlumiče: nastavitelné
Zdvih: 300 mm
Zkrutné stabilizátory: vpředu i vzadu
Přední/zadní brzdy: čtyřpístkové čelisti z jednoho kusu z lehké slitiny
Ráfky: hořčíková slitina, 17“
Pneumatiky: Cooper (standard FIA)
Rozměry
Délka: 3965 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1380 mm
Jízdní výkony
Největší rychlost: 210 km/h (na okruhu WRX)
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2 s