name | autoweek.cz
Toyota a Ford organizují alianci automobilek
05.01.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Společnosti Ford Motor a Toyota Motor založily konsorcium SmartDeviceLink s cílem postavit se snaze společností Apple a Google získat kontrolu nad použitím smartphonů ve vozidlech. Do konsorcia se už zapojily i Mazda, PSA Group, FHI (Subaru) a Suzuki.
Společnosti Ford Motor Company a Toyota Motor Company založily neziskovou organizaci SmartDeviceLink Consortium, jejímž úkolem je spravovat softwarovou platformu typu open source s cílem nabídnout zákazníkům více způsobů, jak na cestách propojit a ovládat aplikace pro chytré telefony.
Dalšími členy sdružení z řad automobilek budou společnosti Mazda Motor Corporation, PSA Group, Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) a Suzuki Motor Corporation. Jako první dodavatelé se zapojují společnosti Elektrobit, Luxoft a Xevo. Předběžný záměr o vstup do sdružení podepsaly firmy Harman, Panasonic, Pioneer a QNX. Toyota a Ford nabízejí možnost zapojit se všem automobilkám.
SmartDeviceLink zákazníkům nabízí snadný způsob zpřístupnění aplikací pro smartphony pomocí hlasových příkazů nebo dotykových displejů. Nasazení platformy typu open source automobilkám a dodavatelům poskytne jednotný standard k integraci mobilních aplikací. Výhodou pro vývojáře je možnost zaměřit se na tvorbu optimálního uživatelského rozhraní na základě jediného řešení k propojení mobilních aplikací, využitelného všemi zúčastněnými automobilkami.
SmartDeviceLink vývojářům umožňuje pomocí aplikací pro smartphony hladce integrovat funkce příslušných aplikací s automobilovými technologiemi, jakými jsou palubní dotykové displeje, ovládací prvky na volantu nebo funkce rozpoznávání hlasu. Další výhodou pro zákazníky je to, že spolupráce vývojářů s automobilkami přispěje ke zlepšením programového kódu typu open source, čímž se zvýší kvalita i zabezpečení tohoto softwaru.
Zúčastněné firmy a dodavatelé budou moci zprostředkovat uživatelské rozhraní naplňující standardy jednotlivých společností při zachování kontroly nad přístupem aplikací ke konkrétním palubním údajům.
Technologie SmartDeviceLink navazuje na krok automobilky Ford, která v roce 2013 poskytla svůj software AppLink komunitě vývojářů open source. Software Ford AppLink se nyní celosvětově používá ve více než 5 milionech vozidel. Jeho uživatelé mohou již nyní využívat nejrůznější oblíbené aplikace, jako např. Pandora, Spotify, iHeartRadio, AccuWeather a další.
Toyota má v plánu zpřístupnit svůj systém palubních telematických služeb na základě technologie SDL kolem roku 2018.
Toyota, na rozdíl od ostatních automobilek, odmítá přístup aplikací Apple CarPlay a Google Android Auto do svých vozidel s odvoláním na zajištění bezpečnosti systémů ve vozech. Naopak Ford je nabízí jako součást standardní výbavy všech vozidel na americkém trhu od modelového roku 2017.
Dalšími členy sdružení z řad automobilek budou společnosti Mazda Motor Corporation, PSA Group, Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) a Suzuki Motor Corporation. Jako první dodavatelé se zapojují společnosti Elektrobit, Luxoft a Xevo. Předběžný záměr o vstup do sdružení podepsaly firmy Harman, Panasonic, Pioneer a QNX. Toyota a Ford nabízejí možnost zapojit se všem automobilkám.
SmartDeviceLink zákazníkům nabízí snadný způsob zpřístupnění aplikací pro smartphony pomocí hlasových příkazů nebo dotykových displejů. Nasazení platformy typu open source automobilkám a dodavatelům poskytne jednotný standard k integraci mobilních aplikací. Výhodou pro vývojáře je možnost zaměřit se na tvorbu optimálního uživatelského rozhraní na základě jediného řešení k propojení mobilních aplikací, využitelného všemi zúčastněnými automobilkami.
SmartDeviceLink vývojářům umožňuje pomocí aplikací pro smartphony hladce integrovat funkce příslušných aplikací s automobilovými technologiemi, jakými jsou palubní dotykové displeje, ovládací prvky na volantu nebo funkce rozpoznávání hlasu. Další výhodou pro zákazníky je to, že spolupráce vývojářů s automobilkami přispěje ke zlepšením programového kódu typu open source, čímž se zvýší kvalita i zabezpečení tohoto softwaru.
Zúčastněné firmy a dodavatelé budou moci zprostředkovat uživatelské rozhraní naplňující standardy jednotlivých společností při zachování kontroly nad přístupem aplikací ke konkrétním palubním údajům.
Technologie SmartDeviceLink navazuje na krok automobilky Ford, která v roce 2013 poskytla svůj software AppLink komunitě vývojářů open source. Software Ford AppLink se nyní celosvětově používá ve více než 5 milionech vozidel. Jeho uživatelé mohou již nyní využívat nejrůznější oblíbené aplikace, jako např. Pandora, Spotify, iHeartRadio, AccuWeather a další.
Toyota má v plánu zpřístupnit svůj systém palubních telematických služeb na základě technologie SDL kolem roku 2018.
Toyota, na rozdíl od ostatních automobilek, odmítá přístup aplikací Apple CarPlay a Google Android Auto do svých vozidel s odvoláním na zajištění bezpečnosti systémů ve vozech. Naopak Ford je nabízí jako součást standardní výbavy všech vozidel na americkém trhu od modelového roku 2017.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz