name | autoweek.cz

Toyota představí v Tokiu několik novinek, včetně dvou sériových modelů.

Toyota představí v Tokiu několik novinek, včetně dvou sériových modelů.

18.11.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Toyota na nadcházejícím 42. tokijském autosalonu odhalí dva zcela nové sériové modely a tři zajímavé koncepty s moderním pohonem budoucnosti.

Návštěvníkům se poprvé představí i dlouho očekávaný sportovní model značky Toyota. Tento kompaktní sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol opět potvrzuje radost z jízdy a potěšení ze samotného vlastnictví automobilu. Další premiérou je kompaktní Toyota AQUA s hybridním pohonem, která si klade za cíl zprostředkovat radost z vlastnictví hybridního automobilu – především zdůraznit nízkou spotřebu paliva, intuitivní ovládání vozu a radost z jízdy za přijatelnou cenu. Model AQUA spojuje přednosti pětimístného kompaktního vozu s hybridním pohonem, který nabízí průlomovou spotřebu paliva cca 2,86 l / 100 km. Elegantní proporce modelu AQUA s délkou 3 995 mm a minimální výškou přispívají k výtečné aerodynamice, ale současně nabízí i vysokou míru pohodlí pro cestující i dost prostoru pro zavazadla. Nejmodernější systém hybridního pohonu Toyota se vyznačuje kompaktními rozměry a nízkou hmotností. Spojením zážehového motoru o objemu 1,5 l s výkonným elektromotorem vznikl doposud nejhospodárnější systém hybridního pohonu. Celá soustava byla navíc zkonstruována tak, aby těžiště vozu leželo co nejníže s ohledem na maximální ovladatelnost, jízdní agilitu a příjemné zážitky za volantem. Uvedení na japonský trh je naplánováno na konec prosince 2011. AQUA se poté začne nabízet i v dalších světových regionech, s výjimkou evropských trhů. Součástí expozice automobilky bude i několik vývojových studií. Koncept Fun-Vii (Fun Vehicle interactive internet) zhmotňuje budoucí vizi automobilky Toyota, kterou je vzájemné propojení lidí, automobilů a celé společnosti. Vedle japonské premiéry modelu Prius Plug-in Hybrid, který je optimální odpovědí na přísná emisní omezení CO2 a na diverzifikaci zdrojů energie, budou odhaleny dva ekologické koncepty příští generace. Prvním je praktický sedan FCV-R (Fuel Cell Vehicle – Reality & Revolution) o délce 4 745 mm poháněný vodíkovými palivovými články. Vodík je slibným zdrojem energie bez emisí CO2, lze jej vyrábět z nejrůznějších zdrojů a rovněž umožňuje snadné skladování i přepravu. Uvedený koncept je dalším krokem ke komerčnímu představení modelu Toyota poháněného palivovými články, s plánovaným uvedením v roce 2015. Samotná jednotka palivových článků je zastavěna pod podlahou speciální konstrukce. Čtyřmístný vůz má velmi prostorný zavazadlový prostor. Díky vylepšené sadě palivových článků s vysokotlakým zásobníkem (70 MPa) se vůz může pochlubit dojezdem cca 700 km. Elektromobily (EV) s nulovými emisemi CO2 představují důležitou cestu k budoucí mobilitě šetrné k životnímu prostředí. Při cestování na kratší vzdálenosti mají potenciál nahradit vozy poháněné běžnými spalovacími motory. Čtyřmístný koncept FT-EV III (Future Toyota Electric Vehicle III) je elektromobil, který charakterizuje nezvyklá délka (pouhých 3 110 mm) a nízká hmotnost, tedy parametry předurčující tento vůz k překonávání krátkých vzdáleností. Toyota vyvíjí technologii EV s cílem představit v roce 2012 vůz vhodný k dojíždění na krátké vzdálenosti. Koncept FT-EV III vybavený lithium-iontovými akumulátory vykazuje při plném nabití dojezd cca 105 km.