name | autoweek.cz

Toyota učinila krok k autonomnímu řízení

Toyota učinila krok k autonomnímu řízení

09.04.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Toyota představila významné inovace v oblasti pokročilé technologie asistence řidiče na vozech Lexus LS a Toyota Mirai.
Společnost Toyota Motor v Japonsku představila nové modely Lexus LS a Mirai, které jsou vybaveny pokročilou asistencí řidiče. Reaguje tak na rostoucí tlak konkurence vyvíjející pokročilá autonomní a propojená vozidla. Nejnovější uvedení těchto vozidel na trh přichází v době, kdy automobilky, začínající výrobci elektromobilů a velké technologické společnosti masivně investují do systémů aktivní bezpečnosti směřujících k autonomnímu řízení.
 
Nový systém podpory řízení, neboli Advanced Drive, je vybaven systémem autonomního řízení úrovně 2, který pomáhá řidiči při řízení udržováním vozu v jízdním pruhu, udržováním jeho odstupu od ostatních vozidel a změnou jízdního pruhu pod dohledem řidiče při jízdě na dálnici.
 
Luxusní sedan Lexus LS vybavený tímto systémem už byl uveden na trh a stojí mezi 16,3 a 17,9 milionu jenů (3,23 až 3,55 miliony Kč), zatímco druhá generace modelu Mirai s vodíkovými palivovými články bude nabízena od 12. dubna za cenu od 8,4 do 8,6 milionu jenů (1,67 až 1,71 miliony Kč).
 
Tyto dva nové modely jsou prvními produkty Toyoty uvedenými na trh, které rovněž využívají bezdrátovou aktualizaci softwaru (SOA) a technologii umělé inteligence AI. „Toto je opravdu důležitý první krok na naší cestě k vývoji softwaru. Navrhli jsme software tak, aby byl skutečně globální a umožňoval opětovné použití. V budoucnu budou softwarové funkce automobilů „upgradovatelné“ a přizpůsobitelnější podobně, jako si lidé přizpůsobují své smartphony,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Toyota James Kuffner, který je také vedoucím výzkumné jednotky Toyota Woven Planet.
 
Domácí konkurent společnosti Toyota Honda Motor před měsícem v Japonsku představil semiautonomní sedan Legend a stala se tak první automobilkou na světě, která prodává vozidlo vybavené certifikovaným autonomním řízením úrovně 3.