name | autoweek.cz

Trefa do černého

Trefa do černého

05.07.2015 | Antonín Matějka | Aktuality

Nová Škoda Superb Combi je automobilem, který zcela jistě osloví soukromou i firemní klientelu po celé Evropě. Na českém trhu se tato novinka objeví v druhé polovině září.

Již první, nedávno zveřejněné fotografie verze kombi naznačily, že se bude jednat o vůz neobyčejně elegantní, praktický a prostorný. Ve skutečnosti je Superb Combi ještě mnohem přitažlivější a nápaditější. Jeho design skvěle navazuje na verzi liftback a bezesporu se jedná o jeden ze stylisticky nejzdařilejších automobilů současnosti, který si zároveň zachovává jasnou firemní identitu. Přímo z něj čiší dynamika, nesmírný cit pro detail a proporční vyváženost.
 
Škoda Superb Combi je skutečně emocionální a hodně nadčasová. Ve srovnání s předchozím modelem se zvětšila délka i šířka vozu a zároveň se snížila výška karoserie takřka o 3,5 centimetru. Využití koncernové platformy MQB s větším rozvorem a rozchodem kol vpředu i vzadu a zcela nové řady pohonných jednotek umožnilo zkrácení přídě a optické snížení kapoty, což automobilu dodává společně s esteticky působivou boční linií sebevědomý výraz.
 
Záď verze Superb Combi je rovněž nezaměnitelná a čistě stylizovaná s využitím přechodů konkávních a konvexních ploch. Štíhlé, ostře řezané dvoudílné zadní svítilny protažené až do boků karoserie jsou standardně osazeny LED světly a jejich grafika opět vychází ze siluety písmene C. Zdařilý emotivní design zádě zvýrazňuje odtrhová hrana na pátých dveřích a spodní zakončení nárazníku v podobě černého difuzoru.
 
Vizuální efekt nových modelů Škoda Superb Combi podtrhuje celkem 14 odstínů laku.
 
Interiér verze kombi svým celkovým pojetím, výbavou (Active, Ambition, Style a Laurin & Klement) a pochopitelně i Simply Clever prvky vychází z konceptu verze liftback, kterou jsme vám již na našich stránkách podrobněji představili, a proto se tentokrát více zaměříme na zavazadlový prostor. Jeho objem 660 l v základní konfiguraci zadních sedadel nemá v segmentu střední třídy prakticky konkurenci a to samé platí i pro hodnotu 1950 l při sklopených sedadlech.
 
K tomu musíme připočíst nízko položenou nákladovou hranu (620 mm nad vozovkou), široký vstupní otvor (1075 mm) a snadnou manipulaci se zadními sedadly z prostoru zavazadelníku. Bez problémů lze do Superbu Combi naložit i delší předměty. Stačí sklopit opěradlo sedadla spolujezdce. Napříč se pak do vozu vejdou předměty dlouhé až 3,1 m.
 
Cestující na zadních sedadlech jsou hýčkáni nejen mimořádně pohodlnými sedadly, ale také mají jedinečný prostor před koleny - rozměr 157 mm představuje přibližně dvojnásobek druhé nejlepší hodnoty v segmentu.
 
A samozřejmě nelze opomenout elektrické ovládání pátých dveří a „virtuální pedál“ známý již z verze liftback, jenž slouží k samočinnému otevírání těchto dveří pouhým pohybem chodidla pod zadním nárazníkem.
 
Novou Škodu Superb Combi jsem si se svým redakčním kolegou nedávno vyzkoušel v rámci mezinárodních testovacích jízd v okolí Mnichova. Čekala nás trasa v délce 200 km po německých dálnicích a alpských cestách.
 
K dispozici jsme měli model 2,0 TDI/150 k s pohonem 4x4, šestistupňovou manuální převodovkou a se špičkovou výbavou Laurin & Klement a nutno říci, že i tentokrát jsme si novinku značky Škoda náležitě vychutnali. Zejména její kultivované a velmi precizní jízdní vlastnosti v horských serpentinách a na dlouhých úsecích dálnice při rychlostech blížících se hranici 200 km/h. Vysoká torzní tuhost karoserie a znamenitá aerodynamika vozu (cx=0,285) v kombinaci s vyspělým zavěšením kol a elektronickým závěrem diferenciálu jsou zárukou vysokého cestovního komfortu a snadné ovladatelnosti automobilu i při razantnějším způsobu jízdy.
 
Asi nejvíce jsem na novém Superbu Combi ocenil bezprostřední odezvu řízení a neobyčejnou ochotu vozu kopírovat zvolenou stopu v ostřejších zatáčkách. Obdivuhodná je rovněž hluková izolace od pohonné jednotky a účinnost brzd při enormním zatížení.
 
Spotřebu jsme tentokrát příliš nesledovali, to si necháme až na podrobnější redakční test, i tak jsme v cíli testovací trasy podle palubního počítače zaznamenali skvělou hodnotu v kombinovaném provozu 4,9 l/100 km. 
 
Na domácím trhu se nová Škoda Super Combi začne prodávat 19. září a její základní cena startuje na 629 900 Kč. Jinými slovy to znamená, že v průměru budou modely Combi o 30 000 Kč dražší než verze Liftback.