name | autoweek.cz

Třída S odolá střelbě i útoku granáty

Třída S odolá střelbě i útoku granáty

07.08.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mercedes-Benz připravil obrněnou verzi sedanu W222 s dlouhým rozvorem S600 Guard. Poskytuje mnohem vyšší úroveň ochrany než vozy upravované nezávislými firmami.

Mercedes-Benz S600 Guard nabídne úroveň ochrany VR9, která odpovídá normě CEN B7. To znamená, že dokáže odolat střelám 7,62x51 mm a 5,56x45 mm vystřeleným z pušky pod různými úhly.

 

Nová generace sedanu W222 S600 Guard také nabízí ochranu podvozku proti několika běžným typům granátů a min. Vybavena je pneumatikami Michelin PAX, umožňujícími dojetí i po defektu, integrovaným automatickým protipožárním systémem, doplňkovým osvětlením a sirénou.

 

Každé vozidlo bude vyráběno na základě objednávky podle přesné specifikace, takže nebude nabízena žádná základní verze. Mercedes-Benz S600 Guard se připojí k obrněným verzím Guard vozů tříd E, ML a G.


Certifikace VR9 podle normy BRV 2009 vyžaduje projít mnohem přísnějšími zkouškami než staré VPAM BRV 1999 VR6 a zahrnuje i střelbu více ran do takových oblastí, jako jsou spáry u dveří, sloupky, okna, motorový prostor a kliky dveří.


Mercedes-Benz S600 Guard se od standardního vozu odlišuje i v interiéru s nabídkou prvků výbavy speciálně upravenou pro tento vůz. Komfortní výbava se týká jak prostoru řidiče a spolujezdce, tak samozřejmě především prostoru pro cestující na zadním sedadle. Vyhřívají se všechny povrchy, s nimiž mohou cestující přijít do styku. Pro cestující na zadních sedadlech je k dispozici business konzole, vestavěný telefon, lednička i lampička


Mercedes-Benz S600 Guard pohání zážehový motor V12 o výkonu 390 kW (530 k) s točivým momentem 830 N.m. Přes samočinnou převodovku 7G-Tronic, poprvé použitou u motoru V12, jsou poháněna zadní kola. Vůz má vzduchové pérování Airmatic.

 

Mercedes-Benz S600 Guard není první obrněnou verzí postavenou na bázi nové generace třídy S. Už v říjnu 2013 ji uvedla firma Trasco z Brém.


Mercedes-Benz jako obvykle potřebuje rok nebo i více, než nabídne tovární obrněnou verzi nového modelu. Proto se někdy stává, že firmy jako Trasco nebo Carat Duchatelet s takovou verzí přijdou dříve. Zpoždění tovární obrněné verze a vozů od nezávislých karosáren sice mohou znamenat ztrátu určitých zákazníků, ale v praxi tento rozdíl často znamená otázku života a smrti.

 

Mercedes-Benz a další německé automobilky mají dlouholeté zkušenosti s proměnou svých vozů ve vozidla s ochranou proti ozbrojeným útokům. Vozidla jsou důkladně testována v nejnáročnějších podmínkách podle různých balistických norem. To je pro nezávislé firmy nedostupné. Navíc nemají potřebné znalosti konstrukce vozu ani srovnatelné technické zdroje. Proto pro zvýšení ochrany používají jen samostatné panely karoserie a podvozku. Tyto firmy podrobují certifikovanému testování jen materiály a nemohou u nezávislých specializovaných firem nechat prozkoušet celá vozidla. Přitom absence nezávislých zkoušek vozidel často nevadí, když obrněná vozidla pořizují státní organizace, které s podmínkami zkoušek obrněných vozidel nemají žádné zkušenosti.

 

Nová generace Mercedesu-Benz S600 Guard se bude vyrábět ve specializovaném provozu v Sindelfingenu.