name | autoweek.cz

V Berlíně se otevírá Volkswagen Group Forum Drive

V Berlíně se otevírá Volkswagen Group Forum Drive

29.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Velkorysý prostor se špičkovým technickým vybavením pro setkávání se s mobilitou v hlavním městě Německa umožní prezentaci všech 12 značek skupiny Volkswagen pod jednou střechou.
Volkswagen AG v Berlíně otevřela nový prostor pro komunikaci Volkswagen Group Forum DRIVE. Bývalé Automobil Forum na ulici Unter den Linden se po rozsáhlé přestavbě a se zcela novým designem znovu otevírá se všemi 12 značkami skupiny VW pod jednou střechou. Spolu s nimi zde má své místo i finanční skupina Volkswagen Financial Services.
 
Dům, v němž budou se střídat různé výstavy a prezentace, návštěvníkům poskytne pohled na různé vize a témata skupiny Volkswagen. DRIVE uvítá své návštěvníky novým kulinářským programem stejně tak jako moderním vybavením umožňujícím pořádání různých akcí.
 
Značky Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen - užitková vozidla, Scania a MAN se budou v budoucnosti prezentovat pod jednou střechou v budově DRIVE. Značky se zde budou střídat v představování svých exponátů vždy po dobu tří měsíců. Každá z nich se bude věnovat určitému problému mobility. Hvězdné výrobky budou vystaveny trvale v jiných výstavních prostorách.
 
„Naše skupina je největší společností v Evropě. Jako zaměstnavatel, plátce daní a inovátor se nachází přímo v centru dění. Volkswagen Group Forum nám dává příležitost dále oživovat její ekonomickou a sociální úlohu. Zde, v srdci hlavního města, chceme navázat pokračující dialog s lidmi,“ řekl generální zástupce Volkswagen AG pro komunikaci, vnější vztahy skupiny a investiční vztahy Stephan Grühsem.
 
Při první výstavě se budou všechny značky skupiny prezentovat individuálními tématy ve svých vlastních sekcích. Motto zní „Start - Svět skupiny Volkswagen“. Návštěvníci budou prostřednictvím interakcí s digitálními exponáty objevovat minulost i současnost skupiny Volkswagen. Multimediální instalace Living Book (Živá kniha) poskytne informace o jiných lokalitách, které je možné navštívit, jako je továrna Transparent Factory v Drážďanech.  V průběhu roku budou pro veřejnost otevřeny speciální výstavy a kulturní akce.
 
Interaktivní instalace ve stálém výstavním průvodci Financial DRIVE návštěvníka dovedou do světa finančních služeb Volkswagen Financial Services AG a poskytnou mu informace o finančních službách v oblasti automobilů nabídnou program společnosti pro mobilitu. Ve druhém patře budovy si lze sjednat schůzku s poradcem.
 
Pro setkání, konference a rozhovory jsou k dispozici různé místnosti s nejmodernějším zařízením.
 
Kromě obchodu s vozy všech značek Volkswagen Group tento dům nabízí i nové kulinářské pojetí: městská jídelna Brotzeit nově interpretuje berlínský sendvič a šéfkuchař Philipp Liebisch stolovníkům v restauraci Zeitgeist nabízí vynikající pokrmy.
 
Místo na třídě Unter den Linden bylo původně domovem legendárního Café Bauer, jednoho z prvních domů postavených ve vídeňském kavárenském stylu v Berlíně. Poté, co byla budova za druhé světové války zcela zničena, vznikl na jejím místě nový objekt s názvem Lindencorso, jenž sloužil jako restaurace a kancelářská budova. V horním patře budovy sídlila Akademie architektury NDR. V roce 1993 byla stavba opět zbořena. Po třech letech byla dokončena budova současného Lindencorso.
 
Otevření budovy Volkswagen Group Forum DRIVE bylo velkorysou společenskou událostí, jíž se zúčastnilo mnoho místních celebrit. Z hlediska koncernu byla tato akce o to důležitější, že se odehrála krátce po dramatických změnách ve vedení koncernu. Vše se proto neslo v nezbytném optimistickém duchu s nadějným výhledem na ještě lepší budoucnost.
 
Akce byla prvním veřejným vystoupením Martina Winterkorna, kterému se podařilo ustát mocenský souboj s Ferdinandem Piechem. S hrdostí se proto mohl představit jako vrcholný představitel největšího německého průmyslového podniku, provozujícího v zemi 28 továren produkujících přes dva miliony aut a zaměstnávajících více než 200 000 lidí. Význam Volkswagenu podtrhla přítomnost spolkového ministra hospodářství Sigmara Gabriela (SPD) a starosty Berlína Michaela Müllera (samozřejmě také SPD).
 
Největší hvězdou večera, který ozdobilo hudební dílo, v němž 12 sólistů hudbou vyjádřilo charakter všech koncernových značek, bylo vystoupení ambasadora Volkswagenu, zpěváka Robbieho Williamse. Večerem provázela s obdivuhodným humorným nadhledem herečka, zpěvačka a především televizní hvězda Barbara Schönebergerová, nešetřící svými žerty ani koncernového šéfa Winterkorna.